افزایش خدمت رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی در مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فرایند و روند ارائه خدمت به بیماران هموفیلی و تالاسمی بررسی شده است تا مشکلات کمبود دارو مرتفع شود.

ایوب توکلیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به حضور بیماران هموفیلی و تالاسمی مهاجر از سایر مناطق کشور در مشهد، این احساس نیاز وجود داشت که ظرفیت خدمت رسانی به این بیماران افزایش یابد.

او افزود: فرایند و روند ارائه خدمت به بیماران هموفیلی و تالاسمی بررسی شده است تا مشکلات کمبود دارو مرتفع شود و علاوه براین با توجه به افزایش تعداد بیماران تالاسمی و هموفیلی، باید ظرفیت کلینیک سرور افزایش یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر این اساس با پیگیری‌های انجام شده، هشت تخت به کلینیک سرور در حوزه تزریقات خون افزوده می‌شود و همچنین در بیمارستان طالقانی نیز به منظور افزایش دسترسی بیماران غرب شهر مشهد به خدمات موردنیاز، چهار تخت به همراه پزشک متخصص برای خدمت به بیماران تالاسمی و هموفیلی درنظرگرفته شده است.

توکلیان بیان کرد: بیمارستان طالقانی می‌تواند با تجهیز امکانات مورد نیاز تا روزانه ۲۰۰ بیمار تالاسمی را تحت درمان قرار دهد و ویزیت اولیه بیماران تالاسمی و هموفیلی در بیمارستان طالقانی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: در صورتی که این بیماران نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، به کلینیک سرور ارجاع داده می‌شوند و شهر مشهد یکی از شهر‌های مهاجرپذیر است؛ از همین رو تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی در این شهر افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار