دومین یادواره ۱۴ شهید روستای کهنِ کوهبنان با حضور مردم و مسئولان در محل حسینیه این روستا برگزار شد.

همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، دومین یادواره ۱۴ شهید روستای کهن کوهبنان با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای اداری و مردم ولایتمدار روستای کهن در حسینیه این روستا برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان در این مراسم گفت: بسیاری از رزمندگان در دوران دفاع مقدس با دست بردن در شناسنامه و افزودن سن، خود را برای دفاع از اسلام و کشور مهیا کردند.

او ابراز داشت: در میدان جنگ صدای تیر و رگبار همه جا را فرا می‌گیرد رزمنده آماده جنگ هست در حالی که خدا فرشتتگان را برای محافظت او می‌فرستد.

امام جمعه کوهبنان افزود: کوچکترین شهید دوران دفاع مقدس منطقه، ۱۳ سال سن داشت که در کنار سایر رزمندگان کار‌های بزرگی انجام داد.

او تصریح کرد: شهید علی عرب در دوران دفاع مقدس با بهره بردن از چفیه سعی می‌کند درد و رنج را به جان بخرد تا عملیات لو نرود.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال در تمام جبهه‌ها حضوری پر رنگ همراه با اخلاص، تواضع، شجاعت، تدبیر، عقلانیت و ولایت مداری داشت تا این که با شهادت به آرزوی دیرینه اش رسید.

او افزود: سردار شهید سلیمانی در وصیت نامه اش یکی از شئونات عاقبت بخیری را ارتباط قلبی و دلی با حکیم امروز مقام معظم رهبری می‌داند و راه سعادت و پیروزی را در ارتباط با ایشان عنوان می‌کند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: در وصیت نامه شهیدان بر ولایت مداری تاکید فراوان شده که ولایت و رهبری را تنها نگذاریم لذا امروز تنها راه نجات کمک به ایران، و پیشرفت وطن و مقابله با دشمن، اطاعت و پیروی از نائب امام زمان (عج) مقام معظم رهبری است.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: شهیدان در وصیت نامه‌های خود بر رعایت حجاب و پوشش اسلامی تاکید دارندکه همواره زنان و دختران مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) باشند و زنان و دختران ما باید زندگی نامه شهدا را به طور مستمر مطالعه کنند.

او تصریح کرد: یکی از وظایف امروز جوانان ما توجه به بحث فرزند آوری است و جوانان با ترسیدن از فقر و گرانی، جهاد تبین را مد نظر قرار دهند تا در دل دشمن تزلزل وارد کنند.

حجت الاسلام جعفری گفت: با ریختن اولین قطره خون، حوریان بهشتی به استقبال شهید می‌آیند تا او را به نعمت‌های مالی و معنوی بشارت دهند.

او تصریح کرد: هنگانی که شهید بر روی زمین قرار می‌گیرد روح مطهرش آسمانی می‌شود؛ خدا به خانواده شهدا بشارت می‌دهد من سرپرست خانواده او هستم.

امام جمعه کوهبنان گفت: خانواده شهیدان عزیز، بزرگ، باعث عزت و افتخار ایران اسلامی هستند لذا خدمت به خانواده شهدا و شاد کردن آنان شادی خدا را در بر دارد.

او افزود بنیاد شهید و امور ایثارگران باعث عزت و افتخار کشور هستند که تکریم و تجلیل خانواده معزز شهیدان را بر عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار