مراسم شبی با شهدای محله خندق برای شانزدهمین سال متوالی با روایتگری حاج علی حسنی از راویان دوران دفاع مقدس در چهارشنبه شب در مهدیه خندق لامرد برگزار شد.

حاج علی حسنی طی سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید نام و یاد شهدا را زنده نگه داشت گفت: اگر به حوادث تاریخی مانند جنگ هشت ساله پرداخته نشود، به فراموشی سپرده می‌شود و یا اینکه تحریف می‌شود.

او گفت: جنگ ما با تأسی از نهضت عاشورا بود و شهدا را به خاک نسپردیم بلکه آن ها را به دل سپردیم و به همین دلیل همیشه نام و یادشان زنده و جاودان است.

حسنی گفت:  باید به جهاد تبیین مدنظر حضرت آقا توجه کرد و جهاد شهدای عزیز را برای نسل جدید بازگو کرد تا جوان ما بداند چه بودیم و چه هستیم.

سخنران مراسم شبی با شهدا خندق گفت: دشمن با تبلیغ سکوت می‌کند و سپس برای حمله آتش می‌ریزد و در پناه آتش کارش را به پیش می‌برد.

مسئول اسبق ستاد عمره و عتبات دانش آموزان کشور گفت: دشمن نفوذ کرده و جوان ما نباید گول شبهات دشمن را بخورد و باید بداند که نسل گذشته چه کارهایی را انجام داده است.

او گفت: امروز مشکلات معیشتی و اقتصادی گریبان گیر جامعه شده است اما کارهای بزرگ و سنگینی در کشور همچون پرورش و رویش شهید حججی ها، ابراهیم هادی‌ها انجام شده است و سیاه نمایی در حال زیاد شدن است و دشمن نیز به دنبال همین سیاه نمایی است.

حسنی با تاکید بر اینکه باید یادواره‌های شهدا را به کنگره شهدا تبدیل کرده است، گفت: پیشنهاد می‌شود در برنامه کنگره شهدا به مدت  یک هفته برنامه اجرا شود و هر روز یک برنامه‌ای را اجرا کرد تا کل شهر درگیر کنگره شوند.

سخنران مراسم شبی با شهدا خندق گفت: خاطرات و بزرگ مردی شهدا را باید به رشته تحریر درآورد تا نسل‌های آینده به درستی متوجه شوند.

او با اشاره به اینکه باید شب خاطره برگزار کرد و تاریخ شفاهی جنگ را استخراج کرد گفت: جنگ ما با تاسی از نهضت عاشورا بود، و خیلی از عملیات‌ها و اتفاقات شب حمله به حوادث عاشورا و کربلا شباهت دارد.

حسنی  گفت: حسین فهمیده تانک را منفجر نکرد بلکه روحیه دشمن را منفجر کرد و درس ایثار و شجاعت را به جوانان و نوجوان داد و ۲۶۸ شهید شناسایی شده که بعد از شهید فهمیده، عملیات استشهادی را در لبنان  انجام داده اند و حسین فهمیده را الگوی خود کرده اند.

مسئول اسبق ستاد عمره و عتبات دانش آموزان کشور گفت: مادر شهید مغنیه می‌گوید که شهید چمران الگوی عماد و جهاد مغنیه من بوده است. او تصریح کرد: وظیفه ما خط پر کردن است و اگر این جهاد و شهادت نبود هم اکنون چکمه پوش عراقی و آمریکایی در حال پرسه زدن در شهرها و روستاهای این کشور بودند.

او گفت: روحیه جهادی و انقلابی باید داشت و دشمن را باید به خوبی شناخت.

 حجت الاسلام شهید ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در بیروت به شهادت رسید از محله خندق شهر لامرد است.

شش شهید دوران دفاع مقدس شهیدان مجید حسن زاده، مجید سورغالی، رمضان کوردانی، اسدحسین زاده، حبیب باقری وحبیب زال از شهدای دوران دفاع مقدس از محله خندق هستند.

این مراسم با مداحی ذاکر ال الله علیرضا پور به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار