فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در ماه‌های گذشته ۶۰ هزار تن برنج از شالیکاران مازندرانی خریداری کرده اند.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور برای حل مشکلات برنج کاران در فروش محصولات خود در ماه‌های گذشته ۶۰ هزار تن برنج از شالیکاران مازندرانی خریدار ی کرده اند.

او افزود: برای صادرات برنج نیز پیگیری‌هایی با معاون اول رئیس جمهور انجام شد و در آینده هم جلسه‌ای برای ساماندهی بازار فروش برنج برگزار خواهد شد.

نبود تقاضا برای خرید برنج از سال گذشته سبب شده بود تا بخش زیادی از برنج‌های پارسال در شالیکوبی‌های مازندران چشم انتظار مشتری باشند، این مشکل سبب شد طبق توافق استانداری با انجمن تازه تاسیس تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران در ۱۲ اردیبهشت ماه امسال، بیش از ۱۲ هزار فروشگاه زنجیره‌ای کشور برای خرید برنج‌های به فروش نرفته استان وارد بازار شوند و این برنج‌ها را به قیمت توافقی از شالیکاران خریداری کنند.


بیشتر بخوانید:

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران به دلیل وسعت، وجود مواهب خدادادی بی نظیر و نیروی انسانی باید از آن چیزی که اکنون هست جلوتر باشد.

حسینی پور گفت: متاسفانه زیرساخت و سازوکار‌های مناسبی سال‌های اخیر برای صادرات محصولات تولیدی ایجاد نشده بود و برای تحقق این امر اقداماتی خوبی پارسال انجام شده است.

او شناسنامه دار شدن باغ‌های استان، اخذ کیو آر کد برای صادرات محضولات کشاورزی را از جمله این اقدامات اعلام کرد و افزود: برای افزایش صادرات محصولات تولیدی از مازندران به روسیه مجوز‌های لازم اخذ شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه سفر هفته گذشته هیات تجاری و اقتصادی به روسیه دستاورد‌های خوبی داشت از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست مجموعه دستاورد‌های سفر را با جدیت پیگیری کند.

 حسینی پور مدیران دستگاه‌های اجرایی باید حضور در مناطق محروم استان را در اولویت کاری قرار دهند و گزارشی از مسئولان در جلسات شورای اداری پذیرفته می‌شود بتوان تاثیر مثبت اقدامات انجام شده را لمس کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
سال گذشته دیدم با خودرو سواری ۵۰ تا ۵۰ تا گونی برنج برند خوب داخلی از فروشگاه زنجیره ایی به بیرون از تره بار ( غرب تهران) حمل و بار نیسان وانت میشود!!!