شالیکاران امسال به شدت در فروش برنج با چالش مواجه شدند بگونه‌ای که یک چهار محصولشان هنوز به فروش نرفته است.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار وزیر جهاد کشاورزی گفت: همه می‌گویند مازندران قطب کشاورزی است اما به نظر می‌رسد به دلیل برخی مشکلات دیگر این نام گفته نشود بهتر باشد.

او با بیان اینکه کشاورزان امسال در فروش محصول با مشکل جدی مواجه شده اند، افزود: یک چهارم برنجی که شالیکاران تولید کرده اند فروش نرفته و قیمت مناسبی هم ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: واردات برنج اگرچه باید باشد اما متناسب با نیاز مردم موقعیت سنجی و از یک ماه قبل و سه ماه بعد از برداشت ممنوع گردد.


آیت الله محمد باقر محمدی لائینی بر لزوم اجرای طرح جامع آب در مازندران تاکید کرد و گفت: میزان مهار آب در مازندران ۱۲ درصد، اما در سایر استان‌ها ۵۰ درصد است.

او افزود: میزان مهار آب‌های سطحی با بهره برداری از سد‌های هراز و گلورد به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و اگر لایروبی آب بندان‌ها هم انجام شود ۲۰۰ میلیون متر مکعب به حجم ذخایر آب استان اضافه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: الگوی کشت سال گذشته ابلاغ شد اما به صورت جدی اجرا نشد.

آیت الله محمدی لائینی بر پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران، توسعه صنایع تبدیلی، شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی، توجه بیشتر به تحقیقات کشاورزی برای تولید ارقام مناسب تاکید کرد و ادامه داد:خرید تضمینی محصولات می‌تواند دلگرم کننده باشد، اما برای رسیدن به خودکفایی باید از کشاورزان با قیمت مناسبتری خریداری شود.

او افزود: در صادرات کشاورزی نیز اگرچه همسایگان با بازار‌های مناسب وجود دارد اما زیرساخت‌ها فراهم نیست.

برچسب ها: برنج شمال ، قیمت برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.