مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور گفت: ۱۱۰ دکتر نخبه ایثارگر خراسان شمالی فعلا شناسایی شده اند تا عضو مرکز دانش پژوهان کشور شوند.

عادل مهری در نشست با نخبگان ایثارگر خراسان شمالی گفت :حمایت از فعالیت‌های علمی و چاپ کتب در دستور کار قرار دارد.

او گفت:همواره در استان‌ها متذکر می‌شویم که برای بهره مندی از نظرات نخبگان، آن‌ها در فضا‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت کنند.

نماینده ی ولی فقیه در استان نیز نخبگان را منشا تحول در هر جامعه‌ای دانست و نخبگان ایثار گر را سرمایه‌های ارزشمند نظام خواند که می‌توانند در شرایط فعلی کمک نمایند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: برای تسریع در توسعه نخبگان، نسخه‌های عملیاتی و کارساز ارائه دهند.

محمدرضا حسین نژاد گفت : بار‌ها تاکید شده که توجه به دانش و بهره مندی از نخبگان در رأس امور قرار گیرد.

استاندار، تقویت پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را موجب حل دغدغه‌های جامعه دانست و اضافه کرد:اشتغال فرزندان شاهد را هم مورد پیگیری قرار داده ایم، اما نباید به شغل دولتی اکتفا کرد بلکه از توانمندی‌های آنان در حوزه تولید و یا از نخبگان در سمت‌های مشاور مدیران دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شد.

او گفت :با ایجاد خلاقیت در موضوعات مختلف می‌توان امر توسعه را تسریع بخشید.

استاندار خراسان شمالی گفت: نخبگان ایثارگر به عنوان وارثان دلسوز به نظام نسبت به تمام موضوعات، حساس باشند و درصدد ارائه راهکار باشند و البته که دستگاه‌های اجرایی نیز باید از نظرات آن‌ها بهره‌مند شوند.

در این نشست مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز نخبگان ایثارگر را مایه افتخار دانست و خدمت به ایثارگران را از مقدس‌ترین شغل‌ها خواند.

در حاشیه‌ی این نشست صمیمی از دو تن از نخبگان دانش آموز استان که در المپیاد‌ها حائز رتبه شده بودند، تقدیر شد.

حل دغدغه‌های جامعه دانشگاهی و دانشجویان، جای خالی نخبگان فکری و سیاسی در جامعه، ضرورت راه حل‌های محلی برای مشکلات استان در ابعاد مختلف، افزایش اعتماد به جامعه نخبگان در راستای تسریع در امر توسعه، شتاب بیشتر در برگزاری استارتاپ ها، اهمیت ایده‌های جدید و توجه به شرکت‌های دانش بنیان و صنایع خلاق، ایجاد خانه خلاق در استان، ایجاد تشکل نخبگان ایثارگر با تاکید بر نخبه پروری و توسعه امور، اشتغالزایی نخبگان ایثارگر، مسکن ایثارگران و خانواده شهدا بهره مندی از نخبگان در فضای کسب و کار استان، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به نخبگان جهت توسعه فضای کسب و کار، حمایت مالی چاپ مقالات نخبگان، نگاه ویژه مسئولان به جامعه نخبگان از موارد مطرح شده در این نشست از سوی نخبگان ایثارگر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.