رئیس اداره امور آب گچساران گفت:طرح آبرسانی به زمین‌های خان احمد گچساران با ۷۳ درصد پیشرفت کاری در صورت تامین اعتبار امسال افتتاح می‌شود.

 معصوم افضلی با بیان اینکه شبکه ۳ و ۴ و پمپاژ طرح آبرسانی در حوزه خان احمد باشت تکمیل شد، گفت: آبرسانی به دشت خان احمد در قالب مرحله دوم طرح تامین آب امامزاده جعفر و خان احمد به مساحت سه هزار و ۱۰۰ هکتار در دست اجرا است.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت افزود: با تکمیل و بهره برداری این طرح سالیانه ۲۴ میلیون متر مکعب آب به زمین‌های کشاورزی دشت خان احمد و امامزاده جعفر انتقال داده می شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی آبرسانی به دشت خان احمد در سال‌های ۹۶و ۹۷ آغاز شده است و در چند مقطع زمانی با رکود مواجه بود.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: تاکنون هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی به دشت خان احمد و امامزاده جعفر هزینه شد.

افضلی افزود: بیش از۶۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته از محل اعتبارات ملی به طرح آبرسانی به دشت خان احمد و امام زاده جعفر تخصیص یافت.

وی بیان کرد: آبرسانی به دشت خان احمد و امامزاده جعفر هم اکنون با ۲ پیمانکار با مبلغ قرارداد اولیه ۸۹۴ میلیارد ریال در دست اجرا است.

افضلی ادامه داد: همچنین برای تعمیرات ایستگاه پمپاژ مرحله نخست بیش از۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.