سرپرست معاونت مطالعات حمل و نقل و ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از آغاز مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی شهر تهران خبر داد.

غلامرضا طاهرنیا با بیان اینکه در کلانشهر تهران روزانه بیش از ۲۰ میلیون سفر با اهداف مختلف انجام می‌شود، گفت: متناسب با افزایش جمعیت کلان شهر تهران، تقاضا برای سیستم‌های حمل‌ونقل سریع نیز افزایش یافته است و به همین منظور به‌کارگیری مد‌های حمل و نقلی جدید که پاسخگوی سفر‌های درون شهری باشد، ضروری به نظر می‌رسد.

 وی با اشاره به اینکه پاسخ بهینه به تقاضای حمل و نقل شهروندان، مطالبه به حقی از سوی ایشان است، افزود: مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی با هدف شناسایی کریدور‌های پر تقاضای حمل و نقل و طراحی سامانه‌های حمل و نقل همگانی متناسب با تقاضای سفر آغاز شده است و بهبود شاخص‌های دسترسی به حمل و نقل همگانی در سفر‌های روزانه شهری، ارتقای سیستم‌های حمل و نقل موجود، کاهش تقاضای سفر از طریق خودرو‌های سواری شخصی و بهبود شاخص‌های آلودگی هوای شهر تهران از دیگر اهداف این طرح مطالعاتی است.

 سرپرست معاونت مطالعات حمل و نقل و ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، خاطر نشان کرد: مطالعات یاد شده در ذیل طرح جامع حمل و نقل شهر تهران توسط زبده‌ترین مشاوران حمل و نقلی و با نظارت سازمان حمل و نقل و ترافیک در حال انجام است و نتایج آن بعد از تصویب اعلام خواهد شد.

برچسب ها: حمل و نقل ، کلان شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار