همزمان با اولین جمعه ماه محرم الحرام و همگام با سراسر کشور، مادران سیستان و بلوچستانی زمزمه "علی لای لای" رباب سرداده و به همراه شیرخوار خود همنوای شیرخوار ۶ ماهه دشت کربلا شدند.

در اولین جمعه از ماه محرم در ۲۰ نقطه جمعیتی سیستان و بلوچستان مادرانی فرزندان خود از نوزاد یک ماهه تا کودک ۶ - ۵ ساله را با لباس‌های سفید، سربند‌های سبز و مشکی به مراسم شیرخوارگان حسینی آوردهاند تا فرزندانشان را نذر قیام امام زمان (عج) کرده و هم نوا با حضرت رباب، نوای لالایی علی اصغر (ع) سر دهند.

قرن‌ها است که از واقعه کربلا و عاشورا می‌گذرد، اما هنوز هم، مظلومیت اهل بیت (ع) جان را می‌سوزاند، تشنگی طفل خردسالی که با آمدن نامش دل تمام مادران به درد می‌آید و اشک ماتم از چشم‌ها جاری می‌شود.

آب فرات بعد از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال هنوز هم شرمنده اباعبدالله‌الحسین (ع) و خانواده ایشان است، صدای گریه حضرت علی‌اصغر (ع) هنوز هم از صحرای کربلا به گوش می‌رسد، خوب که گوش می‌دهی، صدای علی لای لای حضرت رباب (س)، ندای العطش کودکان به عمویشان عباس (ع) هنوز هم در گوش می‌پیچد و آب را شرمنده‌تر و غم مظلومیت اهل بیت (ع) را به نمایش می‌گذارد.

منبع:ایرنا

غوغای عجیبی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برپاشده هرکسی در هرجایی از این مکان که ایستاده کودکی را بر روی دست بالا برده و یا دستش را به درگاه باری تعالی بالا برده و درحال گریه و زاری و عجز است و می‌گوید اگر چه این طفل شیرخوار دست‌های کوچکی دارد و به جرم تشنگی قربانی دشمنی شد و سرش با تیر سه شعبه حرمله بر روی نی رفت؛ اما گره‌های زیادی از درد‌های عالمیان را دوا می‌کند.

برچسب ها: محرم ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار