بسیاری از فعالان حوزه آرد و نان اذعان می کنند که باوجود شرایط مساعد تولید و ذخایر گندم، طولانی بودن صف های نانوایی ارتباطی به کمبود آرد ندارد.

 چندماهی است که موضوع صف های طولانی نانوایی ها بیش از گذشته مشهود است که همین امر سبب نارضایتی شهروندان شده است چرا که با اعلام شرایط مساعد تولید و ذخایر گندم و اجرای هوشمندسازی نان در راستای کاهش تخلفات انتظار می رود که مشکلی در عرضه نان نداشته باشیم.

بررسی های میدانی نشان می دهد که بسیاری از واحدهای نانوایی، نان ها را در بسته های مختلف انباشت و به سوپرمارکت ها و فروشگاه ها می دهند که همین امر منجر به معطلی و تشکیل صف های طولانی شده است.

نظافتی، مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد گفت: در فاز دوم طرح هوشمندسازی کمک هزینه پرداختی دولت به نانوایی ها از اردیبهشت سال قبل معادل ۱۵ درصد بود که از ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ به ۳۰ درصد و از تیرماه امسال به ۴۰ درصد رسید.

مدیراجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد می گوید: سهمیه آرد نانوایان که تا پایان بهمن سال گذشته ثابت بود، اکنون شناور شده است، این امر بدان معناست که هر نانوایی بر مبنای عملکرد ثبت شده  بر روی کارتخوان های هوشمند، آرد یارانه ای دریافت می کند.

نظافتی با بیان اینکه قیمت آرد همانند سال قبل است، گفت: هر نانوایی به میزان پخت و فروش نان در دوره قبل به علاوه تا ۱۰ درصد  بیشتر هم برای دوره جدید می تواند آرد یارانه ای دریافت کند، بنابراین نانوایان می توانند تولید نان را افزایش دهند. در مقابل اگر یک نانوایی همه آردی را که در دوره قبل دریافت و به نان تبدیل نکند، به همان میزان آرد کمتری دریافت می‌کند.

با وجود اذعان مسئولان مبنی بر ذخایر مطلوب گندم در سیلوها و شرایط مساعد تولید انتظار می رود که شورای آرد و نان با اعمال نظارت بیشتر از تخلفات واحدهای نانوایی جلوگیری کند تا شاهد صف های طولانی و بی کیفیتی نان نباشیم.

حداکثر نیاز سالانه گندم صنف و صنعت ۱۲ میلیوت تن است

ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: نبود آمار دقیق و صحیح تولید یکی از چالش‌های جدی در بخش کشاورزی است چرا که نیاز سالانه گندم و آرد صنف و صنعت ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن است، در حالیکه بنیاد ملی گندمکاران تولید را بیش از ۱۲ میلیون تن عنوان می‌کند که با این وجود کمبودی در عرضه نباید داشته باشیم.

به گفته او، با تصویب شورای قیمت گذاری در مجلس یازدهم و واگذاری امر مربوط به قیمت گذاری در این شورا، باید قیمت خرید تضمینی محصولات متناسب با هزینه‌های تولید اعلام شود، چنانچه شورا اختیار ندارد، موضوع را اعلام کند تا از دیگر کانال‌ها پیش رویم.

قاسمی ادامه داد: شورای قیمت گذاری به عنوان شورای دولتی_ خصولتی نمی‌تواند حافظ منافع کشاورزان باشد، در نهایت به فرض نبود اعتبار نمی‌توان نان مردم را معطل کرد و با خروج ارز از کشور باید گندم وارد کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: گندم به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک به طور مستقیم با نان مردم گره خورده است که به اعتقاد بنده عدم تصمیم گیری درست و نبود دید واقعی کارشناسی به موضوع مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند.

بنابر گفته بسیاری از کارشناسان علت تشکیل صف های طولانی در نانوایی ها به گرانی سایر کالاهای اساسی  و برخی تخلفات واحدهای نانوایی می دهد که با هوشمندسازی واحدهای نانوایی انتظار می رود که صف های خرید کوتاه تر شود.

کاهش ساعات کاری واحدهای نانوایی به بهانه کمبود گندم قابل قبول نیست

آقای عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کاهش ساعات کاری واحد‌های نانوایی به بهانه کمبود گندم قابل قبول نیست، گفت: بنابر آمار در ۳.۵ ماه گذشته ۶ میلیون و ۷۵۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شد که این میزان بدون احتساب گندم مانده در کارخانجات و سیلو‌ها بوده است.

او با بیان اینکه موضوع کمبود گندم و آرد را در کشور رد می‌کنم، افزود: با توجه به میزان خرید گندم و ذخایر استراتژیک، شورای آرد و نان باید پاسخگوی کاهش نان و پخت نان در برخی نانوایی‌ها به بهانه کمبود گندم باشد.

هاشمی با اشاره به تاثیر هوشمندسازی آرد و نان در واقعی شدن میزان سهمیه آرد واحد‌های نانوایی گفت: با اجرای هوشمندسازی کارتخوان واحد‌های نانوایی برمبنای آمار استخراجی از محل این طرح، سهمیه آرد در اختیار واحد‌های نانوایی قرار می‌گیرد، هرچند استدلال بنده این است که اجرای این طرح ایراداتی دارد، اما به طور کلی سهمیه‌هایی که در گذشته قابل کنترل نبود، با اجرای این طرح جلوی هدررفت گرفته شد و تا حدودی موضوع حل شد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با تاکید بر واقعی شدن قیمت آرد گفت: با واقعی شدن نرخ نان از ریزش و هدررفت آرد و گندم جلوگیری می‌شود که این موضوع هرچه سریع‌تر باید عملیاتی شود.

چندماهی است که صف های طولانی خرید نان با واکنش شدید مردم روبرو شده است که نانوایان علت این موضوع را کاهش سهمیه آرد به میان می آورند، در حالیکه مسئولان بازرگانی دولتی اعلام می کنند که هیچ تغییری در خصوص اختصاص سهمیه آرد به واحدهای نانوایی ایجاد نشده و آرد مورد نیاز در انبارها موجود است.

صف های طولانی واحدهای نانوایی ارتباطی به گندم ندارد

آقای قاسم پیشه ور، رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه کمبودی در بحث گندم نداریم، گفت: با توجه به شرایط مساعد جوی، وضعیت تولید گندم مطلوب است.

به گفته او، اگر دولت بنابه هر دلیلی قیمت را اصلاح نکند، برای تامین آرد مورد نیاز مجبور به تامین از طریق واردات است.

هاشمی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم، همانند دیگر محصولات باید پیش رود تا کاهشی در سطح زیر کشت این محصول استراتژیک رخ ندهد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به آنکه کمبودی در تامین و عرضه آرد به واحد‌های نانوایی وجود ندارد، دستگاه‌های مسئول باید پاسخگوی تعطیلی و کاهش ساعات کاری واحد‌های نانوایی به بهانه کمبود آرد باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
سخنم با مردمی هست که دنبال عدالت هستن تمام اصناف ایران هرساله افزایش قیمت دارن از شهرداری و مالیات و پول برق آب گاز شهریه دانشگاه کرایه خونه بلیط هواپیما و تا اتوبوس تاکسی و تمام مواد غذایی از لبنیات و گوشت مرغ و.... تمامی این ها هر سال افزایش قیمت داشتن بجز نان که الان ۳ ساله نرخ جدید نداشته
من نانوا فقط در بحث نان خودکفا هستم ولی تو تمام این هزینه ها مصرف کننده هستن
و روزی ۸۰۰به شاطر
روزی ۳۰۰برای نان دربیار
و روزی ۳۰۰برای خمیر گیر هزینه میکنم با هزینه ناهار شام صبحونه بیمه
حتی پول گاز و مالیات ها چند برابر شده ولی مردم میگن نان باید به نرخ ۳ ساله پیش باشه
و دولت از جیب کارگر نانوا که از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۱ شب کار می‌کنه یارانه میده به مشتری
و با این هزینه ها نان حتی با آرد مجانی هم سود ندارن و دولت نان وا را مجبور کرده که نان را با ضرر به مردم بده
کدام یک از این مشاغل ایران ۳ ساله نرخ جدید نداشته و به همین قیمت قبل خدمات میده ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
چون آردا رو میفروشن و یا به ناکجا آباد میفرستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۳۱ تير ۱۴۰۲
وقتی قدرت خرید مردم کم بشه ملت برای پر کردن شکمشان رو به کالاهای کم قیمت می آورند نان هم که یارانه دارد و در بازار کم قیمت هستش بنابراین ملت کم پول با طرف کالاها کم قیمت زیاد رجوع می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
حرف شما به واقعیت نزدیکتر هست هم صف ها شلوغ هست هم مردم مقدارزیاد نان می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
سلیم
۲۱:۴۵ ۳۱ تير ۱۴۰۲
سلام چرا ما همه سهمیمونو تبدیل به نون میکنیم سهمیمون زیاد نمیشه جواب میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۳۱ تير ۱۴۰۲
یارانه نان و کلیه اقلام خوراکی و غیر خوراکی و...
از قبیل آب برق گاز حمل و نقل و..........
را به خود مردم بدهید.
و قیمت ها را رقابتی کنید.
آرد که آزاد بشه اونوقت نانوایی ها از 6 صبح تا 12 شب پخت می‌کنند.
حتی بنزین را آزاد کنید و یارانه شو به صورت مستقیم به مردم پرداخت کنید.
قیمت بنزین را با قیمت جهانی به مردم بفروشید و یارانه اش را به مردم بدهید... مستقیم و بی واسطه...
یارانه ها هم بصورت شناور و هماهنگ با قیمت جهانی باشد.
اگر این پول ها در دست مردم باشد، اختلاس و دزدی نمی‌شود.
و هر کس بطور نیاز و دلخواه پولش را خرج می‌کند.
همه رانت ها از یارانه های پنهان است.
که در دست وزارت نفت و جهاد و شرکت نفت و وزارت اقتصاد، سازمان غله و... میباشد!!!
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۳۱ تير ۱۴۰۲
به نونوایی سنگک محلمون بابت کوچیکی نون اعتراض کردم.وزن هم از استاندارد کم بود.جلوی اونهمه مشتری رک گفت ما حرومخور و دزد هستیم.برو به هرجا میخوای شکایت کن!گفتم باشه فردا شکایت میکنم.جلوی مشتریا هنگام خروج فحش ناموس داد که فلانی اگه این کارو نکنی!!دیگه نونواهام میدونن که قانونی پشت مشتری نیست که رسیدگی کنه.هر کی هر چقدرو هر مدل دلش بخواد نون تحویل مردم میده.قانون شاترو همونجا بکنه داخل تنور،اینطور تو روی مردم دزدی نمیکنه و نعره نمیکشه
Iran (Islamic Republic of)
یاحسین ع
۱۹:۴۰ ۳۱ تير ۱۴۰۲
سلام.واردات میلیونی خودروهای زیر ۱۸۰۰cc،همچنین هیبریدی،برقی را بدون تعرفه و یا با تعرفه دو درصد برای عموم مردم ایران آزاد کنید و به این انحصار و احتکار،گرانفروشی ده برابری و استعمارگری پنجاه ساله سایپا و ایران خودرو پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۱۹:۳۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
مسؤلان اصلا به فکر مردم نیستند من وقتی میرم نانوایی یک ساعت طول میکشه میخام چند تا نون یعنی چی؟ بیشتر نانوایی های جای ما آزاد هست و قیمتهر نون ۳ تا ۵ هزار تومن هست کلن یک دونه نانوایی دولتی جای خونه ما هست که هر وقت میای میبینی ۲۰ نفر واستادن هر کدومشون ۱۰ تا نون میخان قبلا اینجوری نبود واقعا متاسفم که کشور ما رو همچین افراد بی‌ملاحظه ای اداره میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۳۱ تير ۱۴۰۲
چرا لقمه رو دور سرتون میچرخونید قیمت این رو هم آزاد کنید ببینید چطور 1.صف نونوایی از بین میره 2.کیفیت نون بالا میره 3.شاتر نانوایی ها باهات خوب رفتار میکنن 4. همه نونوایی ها سر فروش بیشتر با هم رقابت میکنن 5.نانوایی ها تا دیر وقت کار میکنن و........ تا این آرد دولتی تا ابدوالدهر همین وضعه حالا هی هر روز تو سر و کله هم بزنید دولت هم از اون طرف کارت خوان مخصوص میزنه یه سری آدم هم که استخدام میکنه بابت نظارت با حقوق و مزایا تا ما هم که تو سرو کله هم میزنیم آرد رو هم یه سری دلال به قیمت آزاد میفروشن.مگه مشکل بنزین بعد از این همه مدت حل شد که این بخواد حل بشه هر روز قاچاق میشه هر روز از دیروز بیشتر مصرف میشه و .......حالا هی بگین دولت نظارت رو بیشتر کنه نظارت رو بیشتر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۶:۲۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
احسنت حرف حق جواب نداره اسرار دولت برای اجرای این طرح کذایی بی مورد و شکست خورده است فقط ایجاد مشکل برای مردم و کشور میکنه
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۱۷:۲۷ ۳۱ تير ۱۴۰۲
هرکس دوست نداره بزارن بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۳۱ تير ۱۴۰۲
باید کارت خرید نان محدود به یک کارت شود و محدودیت روزانه هم داشته باشد مثلاً در طول یک روز بیشتر از ۸ نان سنگک نتوان خرید ، الان اکثر نانوها در جیبشان بیست سی کارت عابر بانک از بانکهای مختلف دارند و با هرکدام در روز کلی خرید می زنند ، خیلی شیک دیگه بیشتر از ۳ ساعت پخت نان انجام نمی دهند ، در حالی که درب نانوایی در ساعات موضفی باز است ولی به بهانه نداشتن آرد یا خمیر هنوز آماده نشده و ... مشتری را ارجاع می دهند جاهای دیگه و در نهایت کیسه آرد را که کیسه ای ۴۰ تومان خریده اند کیسه ای ۸۰۰ تومان می فروشند نه دستمزد کارگر پرداخت می کند نه هزینه برق و گاز و سود بیشتری هم دریافت می کند ، این موارد را دارم می بینم از نانوایی چسب خانه ، چند بار هم به داره صمت زنگ زدم تقریبا همه بازرسان هم رشوه بگیر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۶:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
آی گفتی خدا پدرت بیامرزه کو گوش شنوا مسولین که این همه بوجه را که صرف آرد میکنند از جیب خودشون نمیدن که از بیتالمال میدن ککشون هم نمیگزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
کارخانجات و سوپر مارکت های تولید نان صنعتی هم باید وارد چرخه و تنوع بخشی به سبد خرید و انتخاب مردم عزیز کشورمان شوند و کارخانجات نان صنعتی و انواع نان هم به زائقه مردممان اضافه شود
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۳ ۳۱ تير ۱۴۰۲
همه چی اختراع شده جز آسیاب و نان پز خانگی !
دیگه هر انسانی بدون درد سر و با فشردن چند دکمه در کنار خودش نون گرم تهیه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۳۱ تير ۱۴۰۲
فکری هم به کیفیت نان ها بشه درشهر ما دراکثرنانوایی ها نان خوب نپخته و داخلش خمیره . نمی‌دانم علتش چیست. یا با ید داخلش را برداریم . یا به عهده معده بگذاریم .تا هضم کند. حالا تا کی معده بتواند خوب کار کند نمی دانم.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۶:۵۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
مجوز نانوایی صنعتی را در کشور افزایش دهید
به امید روزی که هیچ صفی در این کشور نباشد و این ممکن نیست جز با برداشتن مجوزها و افزایش تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۳۱ تير ۱۴۰۲
نایلون رو 3تا نان حساب میکنن میکشن.1500میگیرن برا نایلون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۲ ۳۱ تير ۱۴۰۲
اگر کارخانه های نان ، نان را با قیمت مناسب تولید کنند مسلما اقبال مردم به نان صنعتی بیشتر ، و وضعیت نان بهتر خواهد شد انشالله ... سود کم و فروش بالا ..منظور با قیمت دولتیست ... واحتمالا بهتر هم تحت نظر خواهند بود توسط دولت
Iran (Islamic Republic of)
bb
۱۴:۱۹ ۳۱ تير ۱۴۰۲
علت طولانی شدن صف در برخی از پمپ بنزین ها چیست؟ اینم جواب بدید ممنون میشم پمپ بنزین ها کارت آزاد ندارن کارت های شخصی هم جواب بگوی مسیر نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۳۱ تير ۱۴۰۲
اقا بداد مردم تربت جام برسید با ان صفهای طولانی نان صبح ساعت ۶ به نانوایی مراجعه کردم گفت نان تمام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۳۱ تير ۱۴۰۲
?وای خدا
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۳:۳۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
بیا من بهت بگم علت را
طرف می‌رود به طور مثال ۳۰عدد نان مخره
دانه ای هزارتومان
بعد این نان راخشک می‌کند وبه ضایعاتی می‌فروشد ۳۷ هزار
بخاطر ۷هزارتومان این نانی که اینقدر دولت داره یارانه پنهان مده
در اصل این ۳۰ عدد نان برای دولت حدود ۱۰۰هزار تومان
تمام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
کدوم ضایعاتی نان را 37میخره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
علت طولانی شدن صف نونوایی هاااا فقططططط تعداد میلیووونی افغانیاااا تو ایراااانه ..‌فقططط همین...شغل ما غذای ما نان ما خانه های اجاره ای ما را اشغال کرده اند ...به زودی ایران میشه ایران اشغالی توسط افغانی های میلیونی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
بله متاسفانه باید به زودی خودمونو برای بدتر از این اوضاع آماده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
کادر درمان
۱۳:۲۰ ۳۱ تير ۱۴۰۲
اصلابه این صورت نیست که شما میفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۳۱ تير ۱۴۰۲
همه نه
اما اکثرأ
چرا
هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۱ تير ۱۴۰۲
هرنونوای که دست کم چهل الی پنجاه کارت فک وفامیل جیبشان هست
خودشان هروزکارت میکشن اردومیفروشن ازاون طرف یارنه دولتی میگیرن به این میگن کاسبی دوسر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۳۱ تير ۱۴۰۲
بنزین فعلأ لیتری 10000 تومان
بعدش به تناسب بالا بره
نان 20 هزار تومان
قیمت همه اجناس آزاد شود.
نفری 10 میلیون تومان یارانه بدید.
هر سال هم به تناسب بازار جهانی،،، قیمت ها و یارانه ها هم اضافه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۱ تير ۱۴۰۲
دلار اومده پایین ولی مواد غذایی هرروز گرون تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
فروش نان غیرصنعتی در فروشگاهها و سوپرمارکتها ممنوع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
۱۲۳
۱۱:۲۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
باسلام دوگانگی رفتار وگفتار دیده میشه نانوایی که در روز ساعت کارش ۳ساعت کم کرده وتابلو هم زده آیا به نظر شما فرمانداری اطلاع نداره حتما داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۱ تير ۱۴۰۲
بعضی از نانوایان حال کار کردن ندارند مدام دنبال بهانه جویی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۳۱ تير ۱۴۰۲
با احترام به نانواییهای شرافتمند بعضی از نانواها هستند که به هیچ صراطی مستقیم نیستند واگر تو قوطی هم بزاریشون هزار ترفند بلدند وکار خودشون را میکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۳ ۳۱ تير ۱۴۰۲
همین بررسی های میدانی الکی و جهت دار باعث میشه مشکل اصلی را نمی بینید . مشکل گرانی هست در همه اقلام برنج گوشت ماکارانی . مردم راهی جز خوردن نون خالی ندارن. لطفا سر را از برف بیرون بیاورید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۱ تير ۱۴۰۲
دولت باید در هر شهری نانوایی دولتی 24 ساعته بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۳۱ تير ۱۴۰۲
باید قرارگاه نان هم بزنیم شاید جواب داد⁦:⁠-⁠)⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۳۱ تير ۱۴۰۲
طرح و پیشنهاد معقولی ست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
اگثر نانواهها برای فروش ارد ازاد نانوایی زده بودند الان دارن جمع میکنن پس دولت باید در هر شهر بنا به جمعیت نانوایی دولتی بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
در دوره مصدق نانواههای عزیز داخل نان خاک اره میریختن و میدادن به مردم عزیزتر از جانشون
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۰:۳۹ ۳۱ تير ۱۴۰۲
مردم عزیز. دستگاه آسیاب برای گندم بخرید. خودتان آرد سالم تهیه کنید و نان بپذیر. چشم انتظار نمونین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۳۱ تير ۱۴۰۲
رو پشت بوم گندم هم بکاریم که سالم تر باشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۱ تير ۱۴۰۲
برخی نونوایی ها نیست هر نونوایی میریم شلوغه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود احمدی نژاد
۱۰:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
اغلب نانوایی ها کارت خوان را از جلوی مشتری برمی دارند و تعداد نان بیشتری را در کارتخوان ثبت و وجه اضافی دریافت می کنند . در نتیجه هم گران فروشی می کنند هم سهمیه آرد بیشتری می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
باسلام، در محله ما دو نانوایی سنگگ و بربری فعالیت دارند که هردو آزاد پز هستن و تقریبا قیمت 6الی 8هزار تومن برای هر قرص نان میگیرند که نانی که تحویل مشتری میدهندبسیار کوچک هست، جالب اینجاست که روی کیسه آردها نوشته آرد دولتی و یارانه ای 1.وقتی ما اعتراض میکنیم شاطر میگویید که با اتحادیه آرد و نان هماهنگ شدیم و خبر دارند. آیا میشود رسیدگی کرد.؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۰۹:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
علت گرانی برخی اقلام مثل برنج ایرانی و گوشت و مرغ و ماهی و پا گوشتی است که دیگر نمی شود نزدیکشان شد؛ این علاوه بر گرانی محصولات لبنی است که ارزانترین بود و حالا مردم فقط دارندنان و چیزی های ارزان می خورند و اول هم ارزان ترین نان یعنی نان بازاری و سفید 450 تومانی و بعد که این نان ها تمام شد مردم با اجبار به طرف نان سنگک و بربری و.... میر وند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
پس چرا نانوایی ساعت ۱۲ ظهر به علت نبود آرد دیگه هیچ پختی ندارد ؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
اتفاقا نانوایی هایی که دزدی می کردند و آرد رو ازاد می فروختند الان شاکی شدند وگرنه اگر راست میگن پخت کنن بفروشن کی جلوشون رو گرفته اینا میخواند کار نکنن پول کارگر ندهند ولی ارد سهمیه و یارانه ی من و شما رو بگیره و ازاد بفروشه .خدا خیر بده دولت رئیسی رو خوب جلو این دزدی ها رو گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۰۹ ۳۱ تير ۱۴۰۲
صبح زود قبل از پخت ظهر موقع تعطیلی نانوایی برید داخل یک نگاه بندازید ببینید نونایی که پخت میشه کجا میره.یک نونوایی هست اغلب اوقات میبینم طرف یک نون میخواد با کارتش 15 تا نون میکشه بهشون پول نقد میده بنده های خدا هم یا روشون نمیشه چیزی بگن یا میترسن از فردا دیگه نون بهشون نده.اینم عاقبت طرحتون!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
این عاقبت دوری مردم از اخلاق و دین و خداست ... بلانسبت خوبان ...

بر چنین مردمی هیچ کس نمیتواند مدیریت اعمال کند

دوست داری نان رو کلا آزاد کنند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تا درست بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۰۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
با سلام
هیچ کسی پاسخگو نیست شهری مثل رباط کریم نونوایی ها ساعت 8تشریف میارن و تا 2 بیشتر نیستن و بس که مسولای شهر بی تدبیرن که تعطیلی کل نونوایی های لواشی روز جمعه است و بهانه کم بودن سهمیه آرد هم که بهونه همیشگیه نونوایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۳۱ تير ۱۴۰۲
برنج گران ماکارانی گران یک نان الحساب ارزان درنتیجه صف طولانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۳۱ تير ۱۴۰۲
عزیز نان قوت غالب مردم است
آخرین اخبار