بسیاری از کارشناسان حوزه آرد و نان بر این باورند که با تکمیل طرح هوشمندسازی کم فروشی نان، عرضه آرد خارج از شبکه و دیگر سودجویی ها به پایان می رسد.

با گذشت بیش از ۶ ماه از اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان، همچنان گلایه هایی وجود دارد، اما مسئولان اذعان می کنند با اجرای کامل این طرح کم فروشی و انحرافات به پایان‌می رسد.

آقای جلال مشاور وزیر اقتصاد و دارایی می گوید: در هیچ یک از فازهای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، دولت تصمیمی برای آزادسازی قیمت یا سهمیه بندی نان ندارد که براین اساس هیچ تغییری در سمت مردم ایجاد نخواهد شد.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: در فاز اول توانستیم بدون ابزار قیمت یعنی بدون آزادسازی قیمت نان و سهمیه بندی طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان را اجرایی کنیم و در فاز دوم هم با ابزارهای غیرقیمتی و تشویقی طرح را پیش می بریم.

به گفته جلال، محدودیت تامین آرد یارانه‌ای برای نانوا حذف خواهد شد. براین اساس نانوایی که بتواند ماشین‌آلات و سخت‌افزار را تامین کند، می‌تواند نان بیشتری تولید کند و به فروش برساند.

بررسی های میدانی حاکی از آن است که اکثر مردم از بی کیفیتی، وزن پایین نان و دیگر تخلفات واحدهای نانوایی گلایه هایی دارند که رئیس اتحادیه نانوایان سنتی ثبات قیمت نان را به رغم افزایش هزینه های تولید علت اصلی تخلف برخی واحدهای صنفی اعلام می کند.

با اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان، در برخی ساعات صف های خرید نان طولانی می شود که این امر با اعتراض شدید مردم روبروست،درحالیکه مسئولان اذعان می کنند که محدودیتی در سهمیه آرد واحدهای نانوایی ایجاد نشده است و در مقابل برخی دیگر از خریداران نان اذعان‌می‌کنند که برخی نانوایی ها با کشیدن کارت کیسه های آرد یا مقدار قابل توجهی نان را به فروش می رسانند و در نهایت پس از منتظر ماندن مدت زمان طولانی در صف می گویند که امشب دیگر سهمیه آردشان به پایان رسیده است.

 فروش غیرقانونی آرد با اجرای کامل طرح هوشمندسازی متوقف می شود

آقای محمدجلالی مدیرکل هماهنگی آرد و نان بازرگانی دولتی گفت: اجرای کامل طرح هوشمندسازی آرد و نان در کاهش مصرف آرد و گندم اثر گذار است، اما اکنون نمی توان درصدی اعلام کرد.

به گفته او، در شرایط فعلی عملکرد نانوایی ها رصد می شود، اما با اجرای کامل طرح جلوی کارهای غیرمتعارف برخی نانوایی ها گرفته می شود.

مدیرکل هماهنگی آرد و نان بازرگانی دولتی  می گوید: با اجرای کامل طرح، سهمیه آرد واحدهای نانوایی برمبنای فروش نان داده می شود و همواره در فازهای بعدی به نانوایان متخلف تذکر داده می شود و به تراکنش های متخلف سهمیه داده نمی شود.

جلالی با بیان اینکه بازرگانی دولتی تامین کننده گندم و آرد کشور است، گفت: عدم رعایت برخی ضوابط همچون کم فروشی و کمبود وزن چانه بر عهده بازرگانی دولتی نیست و دستگاه های نظارتی با کم فروشی باید خورد کنند.

واقعی شدن قیمت آرد و نان راهکار برقراری تعادل در مصرف آرد و نان

آقای عطااللّه هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: تازمانیکه قیمت آرد واقعی نشود، هوشمندسازی تاثیر چندانی بر کاهش مصرف آرد و گندم ندارد.

او با بیان اینکه آزادسازی نرخ نان تنها راهکار ارتقای کیفیت و جلوگیری از رانت و فساد محسوب می شود، گفت: تازمانیکه آرد واحدهای نانوایی کمتر از نرخ واقعی عرضه می شود، کاهش مصرفی اتفاق نمی افتد. لذا اگر آمار مصرف آرد واحدهای نانوایی با قبل از اجرای طرح را مقایسه کنیم، تفاوتی در خصوص مصرف نداریم.

هاشمی می گوید: اگر آرد با نرخ ۱۳ هزار تومان در اختیار واحدهای نانوایی قرار گیرد و در مقابل برای حمایت از مصرف کننده نهایی یارانه مستقیم به حساب خانوار واریز شود، اهداف کاهش مصرف آرد و هدررفت نان محقق می شود‌.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: اجرای کامل هوشمندسازی آرد و نان تاثیر ۱۰۰ درصدی بر کاهش مصرف آرد و نان ندارد و به عبارت دیگر تازمانیکه یارانه پنهان داده می شود، هدف نهایی جلوگیری از رانت و تخلف و واقعی کردن میزان مصرف محقق نمی شود.

به گفته او، با توجه به آنکه واقعی شدن قیمت تنها راهکار ارتقای کیفیت و کاهش هدررفت محسوب می شود، براین اساس انتظار می رود که مجموعه حاکمیت با واقعی کردن قیمت نان، تعادل میان عرضه و تقاضا ایجاد کند و در مقابل به اقشار آسیب پذیر یارانه دهند.

۲ نرخی بودن قیمت آرد و گندم و پایین بودن نرخ به نسبت قیمت واقعی، درصدی از نانوایی ها را تشویق به سوء استفاده می کند، البته شامل تمامی واحدها نیست.

کاهش ماهانه ۱۰۰ هزارتنی مصرف آرد و نان در کشور

آقای علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: براساس گزارش دستگاه ها از زمان اجرای طرح هوشمندسازی حدود ۱۰۰ هزارتن مصرف آرد و گندم کاهش یافت به طوریکه از ۷۲۰ هزار تن به ۶۲۰ هزارتن در ماه رسید.

به گفته او، با اجرای طرح کامل هوشمندسازی، مابه التفاوت قیمت نان به جای پرداخت به نانوا به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که در نهایت توزیع آرد با نرخ واقعی به واحدهای خبازی منجر به صرفه جویی نان در کشور خواهد شد.

نظری می گوید: اکنون نان ۱/۱۶ قیمت واقعی بدست مردم می رسد؛ بنابراین بدیهی است که صرفه جویی لازم انجام نشود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با اجرای کامل برنامه هوشمندسازی، اختلاف قیمت نان با نرخ آرد که نانوا از سازمان غله دریافت می کند، همانند گذشته نخواهد بود که این موضوع در کاهش مصرف، جلوگیری از هدررفت و انحرافات آرد به خارج از شبکه تاثیر بسزایی دارد. همچنین دیگر امکان فروش آرد پخته نشده از طریق کشیدن کارت و ثبت در سامانه فروش نان وجود ندارد.

با توجه به گزارش های اعلامی مبنی بر تخلفات برخی واحدهای نانوایی مبنی بر کم فروشی یا عرضه آرد خارج از شبکه، بسیاری از مسئولان خبر از پایان یافتن این تخلفات بواسطه اجرای فاز دوم طرح هوشمندسازی را می دهند و معتقدند که در فاز جدید عرضه نان به شکل معنا داری افزایش و انحرافات کاهش می یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۴ دی ۱۴۰۱
چرا هیچ وقت از کیفیت آرد ننیگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۲ دی ۱۴۰۱
تکلیف ازادپزها چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
شما یارانه نان را مستقیم بده به مردم بعد ببین که مردم چه جوری میرن خودشان گندم میخرند وآرد سالم ونام سالم میخورند و دیگر سبوس گندم صادر نمی‌شود میدونستید سبوس گنم ماده ای داره که ازش داروهای آرامش اعصاب درست میکنند در خارج و همه مشکلات اعصاب مردم از این آرد سبوس گیری شده است اما حیف که سیستم گلوبالیستی جهانی نمی‌ذاره این اتفاق بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ دی ۱۴۰۱
مشکل ما شده فقط نانوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
خدایش دارین کاری میکنید که حتی ما که یه سگ نگهبان داریم یه لقمه نون خالی هم گیرشون نیاد از مردم عزیز معذرت میخوام این حرفو میزنم واقعا داریم به کجا میریم با این وضع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
سری به صف های طولانی نان در مهرستان و سهمیه بندی آن بزنید بعد بگید ما مشکل نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
تعدادی از نانوایان که قبلاً آرد سهمیه ای را می فروختن هنوز هم دارن آن را می فروشند با استفاده از کارت‌های بانکی مختلف ، تنها راه کار آزاد سازی قیمت نام و یا دادن کارت خرید به هر خانوار به ازای تعداد نفرات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۱ دی ۱۴۰۱
چاره کارفقط آزادسازی قیمت وپرداخت یارانه نقدی به مردم
Iran (Islamic Republic of)
صدر
۱۹:۳۱ ۰۱ دی ۱۴۰۱
با سلام مواردی از قبیل :1-تا عدم تک نرخی قیمت آرد همچنان فروش خارج از روال ادامه خواهد داشت (قاچاق آرد و فروش سهمیه آرد نان سهم مردم و....) 2- تا زمانیکه رانت و مافیای صدور جواز کسب وجود دارد هر گز فساد در حوضه ارد و نان و....غیر قابل اصلاح است.(تا وقتی قیمت مجوز و پروانه کسب نانوایی با رقم های نجومی خرید و فروش میشود و از طرفی ایجاد محدودیت صدور جواز کسب نانوایی از طرف مافیای آرد و نان وجود دارد امکان پذیر نیست)اگر این مانع برداشته شود و رقابت تولید و عرضه نان صورت پذیرد هم از لحاظ کیفی و کمیت تغیرات بوجود خواهد آمد.(تولید نان با کیفیت فروش بیشتر و سود و اورده بهتر)3- در خصوص کم فروشی نان به مصرف کننده تا زمانیکه فروش بر اساس تعداد صورت پذیرد و ترفند هایی که از طریق دستگاههای هوشمند صورت میپذیرد (فروش نایلون و کیسه و کنجدی و ....) باز این رویه جهت کنترل موفق نخواهد بود. و بهترین راهکار مانند سالهای گذشته فروش بصورت کیلویی نان میباشدو بر اساس وزن قیمت پرداخت و دریافت گردد. (البته اگر باز رانت صدور جواز برداشته شودو از طرفی صدور جواز برای اهلش که سابقه وتجربه و بطور کلی شغلش نانوایی باشد و رقابت سالم صورت پذیرد).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
خارج از عرضه!!!!؟؟؟؟ همین الان نانوایی میشناسم فقط صبح درش بازه .ظهر و عصر درش بسته هست ولی داخلش کار میکنند. دیگه نمیدونم میخوان خشکش کنن ....برای دام میخوان .....بماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
بازم دروغ مسئولان را شاهدیم،برای اینکه یقین پیدا کنین خارج از شبکه توزیع میشه تشریف ببرین بزرگراه شهیدمحلاتی پشت پارکینگ شرکت واحد نزدیک فروشگاه شهروند ،اونجا یه محوطه دنج باز هست روزها حدود ساعت یازده تا دوازه تریلی هایی که بایدبرن انبارقله میان اونجا و کامیونت های قنادیها میان درملا عام پرمیکنن میرن این فقط یکجاهست که من دیدم بقیه جاها هم حتما هست که من نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
وزنو کیفیت نانها نسبت بچند سال پیش واقعا نصف شده. یه دونه ببری می‌خریم برا صبحانه دونفر کممیاد.واقعا کم میارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۱ دی ۱۴۰۱
خیلی خوب بودلطفا کیفیت نان هم رسیدگی شودباقیمت واقعی نان یاتشویقی به نانواهای بهترپز یاهرطوری که نان اینهمه دورریز نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
سجادحامدفر
۱۷:۱۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
تازمانی که تمام کارتهای بانکی سرپرست واعضای هرخانواده بصورت یکپارچه درطرح ثبت نشودوامکان ایجادسقف محدودیت ماهانه خریدنان یارانه ای برای اعضای هرخانواده نداشته باشیم ،برای مثال اگرسقف نهایی یارانه خریدنان یک خانواده چهارنفری درماه رانتوانستیم ازیک مقدارمعین فرضا 500هزارتومان به بالا محدودکنیم ،بازاین طرح قطعا شکست خواهدخورد،وحتمانانهادرمحلهایی بعنوان غذای سگ ودام راه خواهندیافت،چون قیمت نان یارانه ای ازنان خشکه بیشترنیست، البته نمیدانم زیرساخت یکپارچه سازی وایجادسقف محدودیت نان درهرماه عملا امکان دارد یانه،این مورداولین پیش نیاز اصلی اجرای طرح هست،واگرعملی نیست درهمین جابایدازنصف ضرربرگشت،،،ضمناباتوجه به واقعیت ها وزیرساخت های اینترنت موجودکشور،بایدبرای مواقعی که اینترنت منطقه وشهری قطع شدیاخوددستگاه هنگ وخراب شدویااصلاکارت بعضی بانکهاپاسخ ندادحتما جایگزین وراهکار افلاین وموقت پیش بینی کرده باشیم تا نانواهیچ مشتری را که یکساعت درسرما ونوبت نان سرپاایستاده،دست خالی برنگرداند،تازه اگرقرارباشداردبقیمت ازادبخرد وبقیمت یارانه ای نان بفروشداصلا نمیشودنسیه داد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
موقته
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۵۰ ۰۱ دی ۱۴۰۱
من ده تا نانوایی میشناسم که بدون کارت یعنی با پول نقد هم نون میدن دست مردم مخصوصا این افغانی ها میاد ده تا ده تا نون میبرن پول نقد میدن کارت ندارن چون مملکت ما قانون نداره قاچاقی میان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۱
هرجورحساب کنی با این وضع پخت نان سودی برای نانواندارد تفاوت بسیارزیادآرد یارانه ای وآزادتقریبا ۲۰برابر است تنهاچاره تک نرخی کردن آرد وپرداخت یارانه نان به مردم است تمامی تراکنشهای کارتخوانهای جدیدنانوایها همش سوری وغیره واقعی است نانواها هم آرد فروشی خارج ازشبکه میکنند وهم باتراکتشهای سوری ۱۵درصدواریزی تشویقی میگیرند واقعا مسولین چکار میکنند اگر اینجور پیش برود بحران نان بوجود خواهد آمد آرد یارانه ای فقط رانت وفساد وحیف ومیل بیت المال است
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاهر
۱۶:۳۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
تنها روش جلو گیری از آزاد فروشی آرد اختصاص کارت مخصوص نان و یک سهمیه متعادل برای هر خانوار در ماه بصورت دولتی و اضافه بر آن قیمت آزاد است.
Iran (Islamic Republic of)
از کرج مزاحمتون میشم
۱۶:۰۲ ۰۱ دی ۱۴۰۱
لطفا یه نظارت جدی هم داشته باشید به کسبه ها هرکی از راه رسیده برا خودش نونوایی باز کرده نون هاشونم خیلی خیلی بی کیفیت هستن یعنی چی مثل سوپر مارکت هرکی بلند شده با رانت و وام مجوز با پارتی گرفته نونوایی باز کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۱ دی ۱۴۰۱
۴۰ سال است که اکثر نانوایی آنها با طرق مختلف اقدام به کم فروشی و فروش ارد آزاد کرده اند حالا هم با تجهیز پخت نان بصورت نیمه اماتیک هم با پخت نان پوست پیازی اقدام به دزدی می کنند و هم ارد آزاد می فروشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
باید ده برابر بشه قیمت نون تا این ماجراها تموم بشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۱ دی ۱۴۰۱
شگرد نانوایی محل اینقدر سنگک رو نازک درست میکنه که بیشتر خرید کنی . شگرد بربری رسید که نمیده هیچ یه مبلغی هم اضافه برداشت میکنه حالا اونی که سواد داره و پیامک براش میاد خب هیچ بنده خدا افرادی که سواد ندارند چی و این چرخه ادامه دارد تا 124 که اطلاع دادم فعلا در دست بررسیه !!!!؟؟؟¡¡¡
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
متاسفانه درنانوائی آزاد پز کانتینر پارک... نانوا باتیپ خاطر هزینه لواش را با 50تومان بیشتر از کارت خوان معمولی دریافت می کند و کارت خوان مخصوص نان بصورت دکور هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
ولله نانوای روزی ۳ گونی آرد تبدیل به نون به زور میفروشه چطور دولت این همه آرد به نانوایی میده به ولله داره دزدی میشه بند مغاز سراغ دارم داره آرد میفروشه این آرد از کجا آورده پس سیستم دستگاه همش مشکل دارند کافی نانوا دوتا از این دستگاه داشته باشه یکیشه بزاره تو مغاز سوپری دیگه بقیش خودتون قضاوت کنید یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
الان سود فروش آرد بیشتر از پخت نان است آقای جلال هم اطلاعات کافی از امور نانوایی ندارد این کاتخوانهای هوشمند هم باعث شده هم نانوا از ۱۵درصد تشویقی زهره ببرد هم از فروش آرد آزاد سودببرد وهم وزن نان را تاحدامکان کم کند به عبارتی طرح فروش هوشمند نان شکست خورده والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
هوشمندسازی به نفع همه ما و کشورمان است در این شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
آرد رو از دست بقیه مگیرید و خودتون متمرکز و بدون واسطه قاچاق میکنید به افغانستان منتم سر ملت میذارید. ماهی ۱۰۰ هرار تن قاچاق.. چه سودی به جیب میزنید
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۱
کالاهای اساسی مردم باید مدیریت پرست شوند که از قاچاق و احتکار هم جلوگیری شود و به همه هم به عدالت و درست برسد اینکه عده ایی همیشه ساز مخالف میزنند همان وطن فروشان و غربگدایانی هستند که مخالف پیشرفت این کشور عزیزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
باسلام خواهشا چاپ کنید برسد به دست مسولین مرتبط من خودم یک نانواهستم فروش آردیارانه ای در بازارآزد ۴۰۰۰۰۰تومان درصورت پخت وتبدیل به نان ۲۵۰۰۰۰هزارتومان که باید دستمزد کارگر هم کسر شودمیشود ۱۲۰۰۰۰تومان خدایی شماخودتون نانوا باشید پخت میکنیدخداوکیلی حاج آقای محلم باشی رغبتی برای پخت نان نمی کنید درسطح شهر هم توجه کنید مردم اسیر ۴تا دونه نون هستند چون نانواتمام سهمیه خودشو نمی پزه این دستگاههای هوشمند هم همش کشک بود کارایی ندارد تنها راه پرداخت یارانه نقدی به مردم وآزادسازی قیمت نان است مثل مرغ که ۶ ماه است نه گران شده که هیچ ازانتر هم شده اگر اینجور دولت پیش برود بحران نان در راه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
طرف روزی 100000 تومن خودش با کارتخوان مخصوص نانوایی کارت بکشه آخر ماه می شه 3 میلیون فروش کاذب اضافه
می تونه با همون آرد اضافه بگیره و بره تو بازار آزاد بفروشه
با این روش ها نمی شه جلوی ازاد فروشی آرد رو گرفت
فقط برای مردم دردسر د رست می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۱ دی ۱۴۰۱
من نون سنتی نمی تونم بخورم و باید نان صنعتی بخورم ولی یارانه من برای نان به من داده نمی شود. چرا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۱ دی ۱۴۰۱
گرانی ها مقطعی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۱ دی ۱۴۰۱
اما چه مقطع طولانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
با نونی میخوام زندگی کنیم آنم از ما بگيريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
خلاصه به بهانه درست مصرف مردن
پدر ما مردم رو دربیارید
سهمیه بندی کنید
گرون کنید
دیگه نون هم نتونیم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۶ ۰۱ دی ۱۴۰۱
من خودم قناد هستم هر روز نونوایها میان میخوان آرد بفروشن به من
شما میگین جمع شد میگن هر چقدر آرد بخواین هست
بهشون میگم مگه جمع نشده این کارا میگن نه طبق روال گذشته هست تازه بهتر هم شده
همکارای ما انباراشونو پر کردن از آردای نونوایی
حالا من میرم نون بخرم میگن آرد نداریم
باز قبلا هم آرد میفروختن هم نون بود
بدتر از اون آرد مارو هم آزاد کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
آردی که به ناناوایی ها داده می شود ، آرد آزاد ست و برای قنادی ها از آرد نانوایی نمی توان استفاده کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
فساد فساد در ادارات غوغا می‌کنه .هرفسادی هست زیر سر شورای اردو نان .هرکدوم چنتا پروانه نانوائی دارن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۶ ۰۱ دی ۱۴۰۱
من خودم قناد هستم هر روز نونوایها میان میخوان آرد بفروشن به من
شما میگین جمع شد میگن هر چقدر آرد بخواین هست
بهشون میگم مگه جمع نشده این کارا میگن نه طبق روال گذشته هست تازه بهتر هم شده
همکارای ما انباراشونو پر کردن از آردای نونوایی
حالا من میرم نون بخرم میگن آرد نداریم
باز قبلا هم آرد میفروختن هم نون بود
بدتر از اون آرد مارو هم آزاد کردن
Iran (Islamic Republic of)
Sa
۲۳:۳۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
حالا میخری ازشون یا نه اگه نه بگی پینوکیو میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۱
بعضی نانوایی ها هم نون گرون میدن هم نون ساده نمیدن فقط کنجدی میدن با چیکار کنیم از دست اینا ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۱:۱۲ ۰۱ دی ۱۴۰۱
اما باز هم کلک می زنند، چه جوری: کارت کاذب می کشن، برای نون های دارای شرایط خاص مثل کنجدی یا نایلون مورد درخواست مشتری ، به مشتری می گند چند تا نون بیشتر بکش
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۶:۳۰ ۰۱ دی ۱۴۰۱
این موضوع را به کرات من خودم دیده ام آنهایی که قبلاً آزاد می فروختند الان هم دارند ادامه می دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۱ دی ۱۴۰۱
تا قیمت آرد آزاد سازی نشه فساد وجود داره.... این طرح جواب گو نیست .... اونی که آرد میفروشه با این طرح هم میفروشه .... اگر همانطوری که احمدی نژاد آرد را آزاد کرد ادامه داده بودند الان این مشکلات وجود نداشت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
آزادم بشه بخارج ازمرزها قاچاق میکنن .همانطورکه قبلاً میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
چند تن آرد یارانه ای میخواین که خارج از شبکه براتون جور کنم؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۱ دی ۱۴۰۱
500 کیلو می توانی بیاوری ؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن تسلیمی
۱۰:۴۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
بازهم اتحادیه گندم کاران و نانوایان پس از چند ماه میگویند که عرضه نان با قیمت جدید صرفه ندارد و اندازه و وزن و کیفیت گندم و آرد پایین می آید . الان بابت نایلون ، یک عدد به تعداد نان اضافه میکنند و آخر وقت ۱۵% بابت نایلون ،میگیرند . صد عدد نایلون را به وزن آرد مصرفی روزانه تبدیل کنید تا متوجه حجم زیاد آرد نان نشده شوید و مبلغ ۱۵% قیمت نایلون را محاسبه نمایید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه آرد و نان ، متاسفانه هیچگونه نظارت بر عملکرد نانواییها در زمینه کیفیت نان صورت نمی پذیرد !!
بعنوان مثال ، اکثر نانواییهای سنگکی نان معمولی (با قیمت مصوب)
را آنچنان با کیفیت پایین به مردم عرضه می کنند که مردم هوس نکنند به دنبال نان قیمت مصوب ساده باشند نهایتا" به سمت نانهای 5000 و 10000 تومانی گرایش پیدا کنند و...!!!!
که یکی از دلایل اصلی این نابسامانیها ، مشارکت بسیاری از اعضاء اتحادیه نانوایان در یک یا چند نانوایی است !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
ولی ظاهرا نان خارج از نانوایی باقیمت دوبرابر فروخته میشه نان لواش پانصد تومنی هزارتومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۱ دی ۱۴۰۱
نانواهایی ها متاسفانه دیگه نانوایی های قدیم نیستند بسیار کم کار و پرتوقع شده اند یا کم فروشی و گران فروشی و به قولی آرد را ازاد و قاچاقی می فروشند . و در نهایت هم بسیار بد رفتار و پرخاشگر شده اند . و الحمد الله نظارت درستی هم هم روی آنها نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۱ دی ۱۴۰۱
نظارت درکجاداریم که نانوائیها داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۱ دی ۱۴۰۱
لطفا فکری هم به حال ما شمالیها بکنید . بهار تابستون مسافرا اینقدر اینجا نون میخرن ک قحطی نون میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۱۰:۰۱ ۰۱ دی ۱۴۰۱
بعضی از نانوایان کارت بانکی فک و فامیلشان را جمع کرده و برای خرید نان بکار می برند تا از یارانه دولت استفاده کنند لطفا رسیدگی شود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
ندارد ؟ من خودم هفته پیش یه گونی گرفتم از نونوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
اینو پارسال هم میگفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۱ دی ۱۴۰۱
چقدر صفحه چینی مکنیدمستقیم بگیدنون گرون میکنیم ولی وای به روزی که مضتعف که صبرمون لبریزشده بریزه توخیابون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۰ ۰۱ دی ۱۴۰۱
بله بله ، اصلا امکان خروج وجود نداره ، واقعا از همه بزرگان در اجرای این طرح ممنونیم.
فقط بدانید که الان آرد رو بصورت کیسه ای خیلی راحت میشه ازشون خرید.
مملکت صاحب نداره متاسفانه ، وقتی از بالا تا پایین دزدی میکنن معلومه عاقبت وضع ممکلت چی میشه .
فکرشو بکنید اگه چین این همه دزد داشت چطور میتونست کشورشون رو با این همه جمعیت رو کنترل کنه .
در ایران تعداد مسئولان دزد از دزدان محتاج بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
دولت باید نانوایی دولتی در شهرها درست کند و نان با کیفیت به مردم عرضه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
بی خیال
نانوایی ها نان ها را به بهانه هی مختلف هر روز کوچک می کنند تا بتونند بازم ارد بفروشن کجای کاری
ناظران همه خوابند الکی سخنرانی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
ناظران خواب نیستن.حقوحساب ورفیق بازی
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۹:۰۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
من چند روز پیش یک کیلو ارد میخواستم رفتم نانوایی یک کیلو ارد برام 21 نان بربری زده اگه دونه 1300 حساب کنم میشه کیاویی 27300
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
سلام
الان نانوایی محل ما شده سوپر مارکت میری خرید میکنی بعد دو تا نون هم ازش میخری آخر سر تمام اجناس رو میاد با پوز جدیدی که بشون دادن حساب میکنه یعنی شما وقتی 200هزار تومان خرید میکنی میاد حساب میکنه مثلا 70تا نونن بربری میشه میکشه تو کارت خون جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
همینا باعث شده که مردم در شهرستان خوی از ۵صبح میرن نوبت میگیرن . استاندار و فرماندارم کلی امار که همه چی گله بلبله. مجری چاپلوس شبکه استانی اذربایجان غربی هم کلی تقدیر تشکر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۴۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
تا اسم کارشناسان حوضه ارد را اوردید تا ته خط را رفتیم
فگنم // میخوان بازم ارد را گران کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۱ دی ۱۴۰۱
سالهاست که مردم درخواست فروش وزنی و نظارت بر کیفیت نانها به ویژه سنگک و بربری دارند و هیچ توجهی به آن نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۱ دی ۱۴۰۱
این چه کار مزخرفیه
برای دوتا نون باید کارت بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۱ دی ۱۴۰۱
مزخرف یعنی طلا اندود و کارت مزخرف یعنی کارت طلایی
اتفاقا کار خوبیه تو واقعا گیج و نادانی نمیدانی که این آرد و نان مردم به خارج کشور قاچاق میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
یک طوری هوشمند کن مثل خدا که بشه از گلوش بکشی بیرون دیروز مراسم داشت عده شام ابگوشت داشت با نون که نمیدونست نون از کجا بیاره گفتم بگو هر کدوم یک تکه نون از خونه بیارن بجای فهمیدن برکت خدا با اینبازی ها خدا کاری خواهد کرد از ریشه خشکیده شود اکارگرها در معادن از خونه براشون نان پست شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
خودت فهمیدی چی نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
نه صد درصد، بسياري از نانوايي ها به بهانه كنجد و غيره، تعداد نان بيشتري را كارت مي كشند. بايد مواردي مثل كنجدي بودن نان مثل پلاستيك به دستگاه اضافه گردد تا جلوي اين دور زدن گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
آفرین ،درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۱ دی ۱۴۰۱
نون قیمتی نداره برای این خاطر ارد می‌فروشند. کارگر کار نمیکنه حقوقش کمه به نان قیمت بدین کرایه مغازه دستگاه نانوا خراب بشه کلی باید هزینه کنه از کجا باید بیاره دوهزار تومان الان چی میدن یه فکری به حال نانوا بشه نون ملت تامین میکنن تو سرما گرما
آخرین اخبار