ایستگاه راه آهن شرکت گسترش فولاد شهریار و شهرک صنعتی بناب افتتاح شد.

 طرح ایستگاه راه آهن شرکت گسترش فولاد شهریار یا طرح اتصال کارخانه فولاد بناب و شهرک صنعتی بناب به راه آهن سراسری، توسط شرکت گسترش فولاد شهریار در مدت ۱۲ ماه اجرا شده است.

 معاون امور اقتصادی استاندار در آیین افتتاح ایستگاه راه آهن شرکت گسترش فولاد شهریار و شهرک صنعتی بناب گفت: امروز شاهد افتتاح ایستگاه راه آهن ۴ کیلومتری با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان توسط مجموعه هلدینگ گردشگری افتتاح و بهره برداری شد

کلامی درادامه افتتاح این ایستگاه راه آهن را برای مجموعه‌های صنعتی مهم دانست و گفت: مجموعه‌های فولاد بناب و سایر واحد‌های تولیدی می‌تواند مواد اولیه صنعت فولادی که آهن اسفنجی بوده با هزینه کمتر و با امنیت بیشتر از بافق کرمان به مجموعه انتقال دهد و هم می‌تواند بناب را با توجه به راه آهن سراسری در ترانزیت و صادرات مسیر امن برای شهرک صنعتی و مجموعه‌های صنعتی ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: طول خط ریلی فولاد شهریار ۳۹۸۰ متر و شامل ۲۰۰۰ متر خط اصلی بیرون سایت و سه خط تخلیه و بارگیری جمعا به طول ۱۹۸۰ متر داخل سایت است که برای اجرای آن ۴ میلیون یورو هزینه شده است.

 وی هدف از اجرای پروژه ایستگاه راه آهن گسترش فولاد شهریار در شهرک صنعتی بناب را مهم عنوان کرد و گفت: تغییر حمل جاده‌ای به ریلی برای حمل بار‌های ورودی و خروجی مجتمع فولاد صنعت بناب و سایر صنایع موجود در منطقه جهت صرفه جویی در هزینه‌های حمل بار است.

 معاون امور اقتصادی استانداردر پایان اظهار داشت با اجرای این طرح بیش از ۲۰ درصد در هزینه‌های حمل بار صرفه‌جویی می‌شود به طوری که هزینه حمل بار‌های ورودی آهن اسفنجی مجتمع فولاد صنعت بناب از حدود ۱۲ میلیون ریال به ازای هر تن حمل جاده‌ای به حدود ۱۰ میلیون ریال در سیستم ریلی کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.