همزمان با افتتاح خط آهن تبریز ـ بستان آباد و ایستگاه خاوران با حضور رئیس جمهور نخستین گروه از مسافران قطار در این مسیر عازم مقدس مشهد شدند.

 ۱۰۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت و جانبازان به عنوان اولین مسافران قطار مسیر تبریز ـ  بستان آباد و  ایستگاه خاوران به سمت بارگاه مطهر رضوی ترک کردند.

همزمان با دومین روز از سفر دور دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی مرحله دوم طرح بزرگ خط آهن میانه - تبریز در مسیر بستان آباد - تبریز به طول ۴۴ کیلومتر با حضور آقای رئیسی افتتاح شد.

حرکت قطار در این مسیر به صورت رسمی از امروز از ایستگاه خاوران به مقصد مشهد مقدس آغاز شد و فروش بلیط قطار در این مسیر از سه روز پیش آغاز شده بود.

مرحله سوم این پروژه به طول ۲۹ کیلومتر از ایستگاه خاوران تا تبریز نیز آغاز شده است و ۱۳ کیلومتر از این مسیر در حال ساخت است و ۱۶ کیلومتر باقی مانده نیز با تامین اعتبار از طریق فاینانس اجرا می‌شود.

 راه آهن میانه ـ بستان آبادـ تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده و این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.