مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ایستگاه‌های راه آهن استان ظرفیت جابجایی و حمل سالانه حدود ۱۰ میلیون تن بار و ۱.۵ میلیون نفر مسافر را دارد.

سید محسن حمزه لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از ۱۱ ایستگاه راه آهن در حوزه استان، هفت ایستگاه در ارومیه و جنوب استان قرار دارد که نواقص این ایستگاه‌ها برای حمل بار تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایستگاه باری راه آهن ارومیه در روز‌های آینده تکمیل و به بهره بردای می‌رسد و ایستگاه باری نقده هم تا پایان امسال تحویل اداره کل راه آهن آذربایجان خواهد شد.

وی گفت: نواقص ایستگاه باری مهاباد و میاندوآب هم توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور پیمان سپاری شده و این نواقص تا یک سال آینده تکمیل می‌شود.

حمزه لو افزود: برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقص‌ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت مسافری ایستگاه‌های راه آهن آذربایجان غربی به خصوص ایستگاه نقده با توجه به تردد زائران در ایام اربعین حسینی مورد توجه ویژه قرار دارد.

حمزه لو اضافه کرد: فراهم سازی زمینه حمل و نقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن به خصوص ایستگاه ارومیه درتوسعه پایانه‌های مرزی استان و کاهش هزینه‌های حمل و نقل جاده‌ای، تصادفات و آلودگی‌ها نقش ویژه‌ای دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت‌های تجاری با کشور‌های همجوار و اتحادیه اروپاست و می‌توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری را برده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.