معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: علاوه بر مسابقات ملی مهارت، امسال شاهد دومین مسابقات مهارتی نوجوانان هم هستیم که ۵۰۰ نفر در پنج حوزه با هم رقابت می‌کنند.

علی حسین شهریور گفت: هفته ملی مهارت از هفتم مرداد ماه آغاز می‌شود و در این هفته سازمان فنی و حرفه‌ای برای اینکه افکار مردم و مسئولین را به مهارت آموزی و اهمیت توجه به آموزشگاه‌های خصوصی و دولتی معطوف کند و دستاوردهای یک سال گذشته را ارائه کند، برنامه‌های متنوعی را پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری دومین جشنواره ملی مهارت است که دهم مرداد ماه با حضور فعالان حوزه مهارت آموزی کشور برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: در این جشنواره افرادی به عنوان سفیر مهارت معرفی می‌شوند تا بتوانند فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه ترویج کنند.

این مسئول با اشاره برگزاری مسابقات ملی مهارت هم توضیح داد: این مسابقات با هدف ترویج مهارت آموزی، کمک به دانش آموزان و جوانان و نوجوانان برای اینکه بتوانند مسیر شغلی خود را انتخاب کنند، ایجاد نشاط در بین آنها و آماده سازی بهترین‌های مهارت آموزان کشور برای حضور در مسابقات آسیایی مهارت که در آذرماه در ابوظبی برگزار می‌شود و همچنین آماده سازی منتخبین برای چهل و هفتمین مسابقات جهانی مهارت به میزبانی فرانسه، برگزار می‌شود.

شهریور ابراز کرد: مرحله شهرستانی بیستمین مسابقات ملی مهارت از ۲۵ تا ۲۷ تیرماه برگزار شد و مرحله استانی آن هم ۱۱ و ۱۲ مرداد و کشوری آن نیز آذرماه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در این مسابقات ۵ هزار و ۳۵۰ نفر در ۳۳ رشته با هم رقابت می کنند که عمده شرکت کنندگان آن جوانان کمتر از ۲۱ سال سن هستند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: علاوه بر مسابقات ملی مهارت، امسال شاهد دومین مسابقات مهارتی نوجوانان هم هستیم که ۵۰۰ نفر در پنج حوزه با هم رقابت می کنند.

این مسئول اضافه کرد: علاوه براین، امسال شاهد برگزاری دومین دوره مسابقات ملی کارگران هم هستیم که در آن ۱۵۱ کارگر از ۵۳ بنگاه اقتصادی در ۱۰ رشته با هم رقابت می‌کنند که قطعا نقش به سزایی در افزایش سطح مهارت نیروی کار موجود دارد.

شهریور توضیح داد: برای اولین بار در کشور، امسال مسابقات مهارت سربازان هم برگزار می‌شود چون یکی از جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت آموزی، سربازان هستند.

وی گفت: این مسابقات زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا سربازان بتوانند سطح مهارتی خود را محک بزنند و برای بالا بردن توانمندی‌های خود تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.