استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان با ظرفیت‌های گوناگون باید محلی برای برگزاری رویداد‌های علمی، فرهنگی، فناوری و پژوهشی مختلف باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان  در اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت گفت: نقطه تماس دستگاه‌های اجرایی با بخش‌های ملی، دانشی و پژوهشی پارک علم و فناوری بوده که جزو افتخارات  استان است.

وی با اشاره به اینکه نفس برگزاری رویدادی همچون نوزدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت برای سیستان و بلوچستان فضیلت است افزود: با توجه به زیرساخت‌های متعدد و مراکز گوناگونی که در سالن‌های اجتماعات وجود دارد برگزاری تمام رویداد‌های ملی و بین‌المللی در حوزه‌های علمی، فناوری، فرهنگی و هنری قابلیت برگزاری در این استان را دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: علم و فناوری و ارزش دانش بالاست و بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل می‌کند البته علمی که باعث ایجاد مهارت شود نه صرفاً علمی که به گرفتن مدرک تحصیلی منتهی باشد.

وی با اشاره به اینکه مدارک معمول دانشگاهی برای کسی ایجاد شغل نمی‌کند و علمی که تولید ثروت می‌کند مهارتی است که از آن محصول تولید می‌شود تصریح کرد: جایگاه مهارت‌آموزی در کشور اثبات شده و نقش سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه بسیار مهم است.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم سیستان و بلوچستان توسعه و پیشرفت پیدا کند باید پروژه‌های زیرساختی و واحد‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی توسط انسان‌های ماهر اداره شود گفت: مجموعه جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان به این نتیجه رسیدند که در کنار مهارت دانشگاهی به مهارت‌های فنی نیز دست یابند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار