مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی ریاست جمهوری قزاقستان گفت: برای ورود قزاقستان به بازارهای هند و پاکستان باید این کشور از ظرفیت های ترانزیتی افغانستان استفاده کند.

یرکین توکوموف، مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی ریاست جمهوری قزاقستان اعلام کرد که دیدگاه ما درباره افغانستان که پیش از این با تروریسم و ‌افراط گرایی مطرح بود، تغییر کرده ا و اکنون ما بیشتر علاقه‌مند استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی این کشور هستیم.

یرکین توکوموف، مدیر مؤسسه مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری قزاقستان افزود: فرصت خوبی برای ورود به بازارهای چندین میلیارد دلاری هند و پاکستان وجود دارد و می توان در این مورد از ظرفیت های ترانزیتی افغانستان بهره خوبی برد.

توکوموف گفت: موقعیت هند و پاکستان برای قزاقستان مهم است و برای دسترسی به بازارهای این کشورها، ظرفیت‌های ترانزیتی افغانستان مهم است.

وی با بیان اینکه نظر آستانه در مورد افغانستان تغییر کرده است، افزود: قبلاً در مورد تروریسم و افراط گرایی در افغانستان سخن گفته ایم اما اکنون ما بیشتر به پتانسیل ترانزیتی افغانستان علاقه مندیم.

پیش از این سفیر پاکستان در مسکو اعلام کرد این کشور از طریق افغانستان به آسیای مرکزی و روسیه متصل شده است و حمل و نقل کالا از این مسیر جریان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار