مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات طرح تکریم و ۲۵ درصدی کمک مستمری این صندوق خبر داد.

سیدمجید پوراحمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عصر دیروز در مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر گیلان که تحت عنوان «میلاد نامداران» در تالار مرکزی رشت برگزار شد، این استان را مهد فرهنگ و هنر در طول تاریخ و دوره معاصر دانست و گفت: سرود «سلام فرمانده» که بازتاب جهانی پیدا کرده نمونه‌ای از هنر درخشان خطه گیلان است.

او با اشاره به آغاز طرح «میلاد نامداران» صندوق اعتباری هنر از گیلان افزود: اصحاب فرهنگ و هنر در جای جای این استان حضور دارند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با تأکید بر لزوم تجلیل از هنرمندان فرهیخته، نامی و پیشکسوت گفت: این صندوق بزرگترین مجموعه حمایتی فرهنگ و هنر در کشور و جزء معدود سازمان‌های دنیا است که در حوزه حمایت و کمک و رفع مشکلات اهالی فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند.

پوراحمدی به مجموعه یک صد هزار نفری صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و افزود: ۵۴ هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و سالانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم؛ همچنین بیش از ۴۲ هزار نفر از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

او همچنین از پرداخت کمک مستمری به ۳ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر خبر داد و تصریح کرد: ۶۰۰ نفر نیز تحت پوشش طرح تکریم هستند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پرداخت تسهیلات بدون بهره به هنرمندان عضو صندوق گفت: سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم که سهم گیلان ۴ میلیارد تومان بود و امسال نیز در این استان ۳.۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

پوراحمدی با بیان اینکه در گیلان بیش از ۳ هزار نفر تحت پوشش صندوق هستند، افزود: ۲ هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی و یک هزار و ۵۰۰ نفر بیمه تکمیلی دارند؛ ۵۴ نفر هم کمک مستمری دریافت می‌کنند و ۱۲ نفر از نشان‌داران درجه یک هنر تحت پوشش طرح تکریم هستند.

او از افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات طرح تکریم و ۲۵ درصدی کمک مستمری از ۲۶ تیر ماه خبر داد و تصریح کرد: گیلان دارای بیشترین هنرمند درجه یک هنری است که فرهیختگی این استان را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، گیلان بزرگان فرهنگ و هنر را در خود پرورش داده و لذا به عنوان نخستین استان برای اجرای طرح «میلاد نامداران» انتخاب شده است.

پوراحمدی هدف از اجرای این طرح را عدالت فرهنگی در رویداد‌ها و برنامه‌های مختلف دانست و گفت: صندوق اعتباری هنر علاوه بر رویکرد حمایتی و معیشتی، به سمت فعالیت‌های معنوی و انگیزشی حرکت می‌کند تا هنرمندان، هنرجویان و هنردوستان گردهم جمع شوند و موضوع فقط فرهنگ و هنر باشد.

او طرح «میلاد نامداران» را ذیل طرح بزرگ «هفت بحر هنر» دانست و تصریح کرد: رویداد‌های فرهنگی و هنری را از تهران خارج کردیم و به استان‌ها آوردیم که با حضور چهره‌های برجسته ملی و استانی همراه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.