استاندار قم در همایش حکمرانی متعالی گفت: حکمرانی استانی، محلی برای تماس دولت با مردم است و اتفاق خوب دولت سیزدهم ارتباط با مردم است.

سیدمحمد تقی شاهچراغی روز شنبه در همایش حکمرانی متعالی در سالن کرامت استانداری قم اظهار کرد: بر اساس باور‌های ما، اموری، چون بیانیه گام دوم انقلاب، حکمرانی استانی، محلی برای تماس دولت با مردم است.

او افزود: اکنون در دولت سیزدهم مقطع حکمرانی مردمی را شاهد هستیم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در برخی جاها، برای حکمرانی استانی ساختار اشکال دارد گفت: در قم محله محوری را تجربه کرده‌ایم که در ایام کرونا شکل گرفت و اکنون نیز که بسیاری از مسائل توسط مردم انجام می‌شود امور باید مردمی شود.

استاندار افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری به استناد قرآن کریم، نهج البلاغه و احادیث ائمه اطهار (ع)، مردمی بودن نظام را تبیین کردند و اگر مقداری فاصله با مردم را شاهدیم به آن دلیل است که تصمیم‌ها در مراکزی گرفته می‌شود که ارتباطی با کف جامعه ندارد.

او تاکید کرد: اگر شایسته گزینی به درستی اتفاق بیفتد بسیاری از مسائل که در مورد مردم است خود به خود حل می‌شود و مشکل ما برخی تصمیم‌ها در بعضی امور است. به عنوان مثال اگر یک لیتر آب را بخواهیم در استان جابجا کنیم کسی اختیاری ندارد، چون وزارت نیرو زمانی تصمیم‌هایی گرفته‌است که با نیاز‌های زمان کنونی مطابقت ندارد.

استاندار قم با اشاره به اینکه قوانینی در برخی امور مربوط به سال‌های قبل از انقلاب است بیان کرد: در ۱۰ روز گذشته پدیده گرد و غبار را در قم شاهد بودیم و این در حالیست که در اقلیم قم با میکروسکوپ هم بوته نمی‌توان پیدا کرد و وقتی می‌خواهیم بوته کاری جدید انجام دهیم اجازه قانونی نداریم و خیلی مشکلات بدلیل ضعف قوانین است.

او تصریح کرد: تکیه به مردم جزو ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است و محکوم به موفقیت و پیروزی در برابر دشمن هستیم و با مدلی که با قوانین گذشته داریم شاید نتوان به آسانی به این توفیق دست یافت.

استادنار قم با اشاره به این که اکنون نیاز‌های مردم تفاوت کرده و تکنولوژی و اخبار و اطلاعات با زمان‌های گذشته تفاوت دارد گفت: امام راحل می‌فرماید اسلام دینی است که برای همه شئون زندگی بشر برنامه دارد و برخی کار‌ها به این موضوع توجه دارد و بخشی از این برنامه‌ها در ارتباط و پیگیری است و اکنون سیستم دولتی قم با شبکه مردمی کنترل می‌شود. در اقتصاد هم همین طور است که کلید پیشرفت اقتصاد در دست مردم است و امید می‌رود با سرعت بیشتری مردمی شدن امور پیگیری شود و پژوهش‌ها هم باید خروجی بیرونی داشته باشد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۲۵ تير ۱۴۰۲
استاندار قم در همایش حکمرانی متعالی گفت: حکمرانی استانی، محلی برای تماس دولت با مردم است و اتفاق خوب دولت سیزدهم ارتباط با مردم است.