مصطفوی گفت: طبق پیش‌بینی‌های آماری، دمای هوای استان تابستان امسال یک تا ۲ درجه سانتیگراد نسبت به مدت مشابه بلندمدت گرم‌تر است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز کرد: پیش‌بینی‌های آماری به طور معمول با ضریب صحت ۶۰ درصد درنظر گرفته می‌شود و پیش‌بینی سینوپتیک دقیق‌تر است.

وی بیان کرد: طبق تحلیل‌ها و گزارش‌ها، دمای هوای استان سمنان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ نسبت به سال زراعی قبل، یک و چهاردهم درجه سانتگیراد گرم‌تر شده است.

مصطفوی تصریح کرد: گزارش‌ها حاکی از این است که دما هوای استان سمنان در تیر ۱۴۰۲ نسبت به بلندمدت ۲ دهم سانتیگراد افزایش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سه‌شنبه بیستم تیر دمای هوای شهر سمنان ۴۲ و چهاردهم و روز چهارشنبه ۴٠ و هشت دهم سانتیگراد بود و بالاترین میزان دمای هوا در بین شهرهای استان روز سه‌شنبه ۴۵ و ۶ دهم درجه سانتیگراد در باغستان دامغان و روز چهارشنبه ۴۴ و هشت دهم درجه سانتیگراد در احمدآباد بود و این در حالی است که دمای هوا در بیستم تیر سال گذشته در مرکز استان ۴۳ درجه سانتیگراد ثبت شد.

رکورد بالاترین میزان ثبت گرمای هوا در استان سمنان در حسینان شهرستان دامغان با ۴۸.۶ درجه سانتی‌گراد در تابستان ۱۳۹۳ بوده است.

مصطفوی درباره اختلاف نمایش دماسنج‌های خانگی و خودرو با دماسنج‌های هواشناسی اظهار داشت: هواشناسی دما را بر اساس شاخص‌ها و دستورالعمل‌های استاندارد ملی و جهانی می‌سنجد و دمای احساسی نیست.

وی ادامه داد: دمای اعلامی، دمای در سایه و در ارتفاع یک متر و ۳۵ سانتمتری از سطح زمین در جعبه‌ای از جنس چوب و مشبک برای تهویه هوا است، اما دمای احساسی به پارامترهایی چون وزش باد، میزان رطوبت و عوامل انسانی بستگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار