نیرو‌های اوکراینی از انهدام ۲۰ پهپاد و ۲ موشک کروز روسی در شب گذشته خبر دادند.

جنگ اوکراین در حالی وارد هفدهمین ماه خود شده است که هیچ افق روشنی برای ترک مخاصمه میان دو طرف وجود ندارد. از طرفی روسیه حاضر به بازگرداندن مناطق ضمیمه شده به خاکش به اوکراین نیست، و در سوی مقابل، کی یف همچنان بر عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید دارد. شرایط جبهه‌های نبرد نیز به هیچ عنوان به نفع کی یف نیست. قدرت بالای توپخانه‌ای و پهپادی روسیه اکنون به بلای جان ارتش اوکراین تبدیل شده است. 

به گزارش تله تریدر، نیروی هوایی اوکراین امروز (پنجشنبه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد «ما طی شب گذشته موفق شدیم ۲۰ پهپاد روسی را در آسمان کشور منهدم سازیم. همچنین ۲ موشک کروز نیز از سوی سامانه‌های پدافندی اوکراین منهدم شد.»

این بیانیه تاکید دارد: بسیاری از این پهپاد‌ها با هدف آسیب رساندن به کی یف مورد استفاده قرار گرفته بود که توسط پدافند هوایی ما رهگیری و در آسمان پایتخت منهدم شد. 

ارتش اوکراین نیز از حمله گسترده موشکی و پهپادی نیرو‌های روسی در شب گذشته خبر داد که طی آن یک نفر کشته و دستکم چهار تن مجروح شدند. 

اوکراین از ضعف قدرت هوایی و واحد توپخانه در برابر روسیه رنج می‌برد به طوری که قدرت توپخانه‌ای مسکو ۵ تا ۱۰ برابر کی یف ارزیابی شده است. همچنین به دلیل نبود جنگنده‌های قابل اتکا در ارتش اوکراین، روسیه اکنون دست بالا را در نبرد‌های هوایی دارد و به طور گسترده اقدام به بمباران مواضع این کشور می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۸ تير ۱۴۰۲
روسیه شکست خورده است. قوی باشید مردان شجاع اوکراینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۴ تير ۱۴۰۲
آری ، مهندم کردید . ولی در خواب و رویا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۴ تير ۱۴۰۲
البته پهپادهای ایران رو مورد هدف قرار دادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۴ تير ۱۴۰۲
اره از اول جنگ اوکراین و روسیه 20پهپاد رو زدن شایدم اقرار شده
Iran (Islamic Republic of)
M.s.t
۰۶:۱۶ ۲۴ تير ۱۴۰۲
اوکراین سرزمین های که در جنگ اخیرازدست داده رو برمیگردونه و با پیوستن به ناتو فکر پس گرفت شبه جزیره کریمه هست با خاموش شدن جنگ اوکراین امریکا وارد میدان شده و درگیری از چند جناه برای ایران به وجود میاره بماند یادگار این ایمیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۳ تير ۱۴۰۲
بلانسبت یعنی ارتش دوم جهانه????????????????????????????????????????????????????????
آخرین اخبار