فرماندار بیله‌سوار مغان از آغاز اجرای طرح مانا در این شهرستان مرزی خبر داد.

صاحبعلی اصغری روز پنجشنبه در جمع مجریان این طرح اظهار کرد: طرح مانا برای نوجوانان در ۹ گروه با آموزش ۱۷۱ نفر و برای زنان در قالب سه گروه با جمعیت ۶۰ نفر و با حضور ۶ مربی مجرب در هفت محله آسیب‌خیز این شهرستان اجرا می‌شود.

او یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح را تقویت روحیه مطالبه‌گری و مهارت زندگی در برخورد با چالش‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و تعامل صحیح با اطرافیان دانست و افزود: والدین باید تلاش کنند تا فضایی دوستانه و احترام‌آمیز برای ارتباط با نوجوانان فراهم کنند.

او تصریح کرد: سهیم کردن نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال و بانوان، افزایش روحیه همدلی و همکاری در بین آن‌ها و آموزش به هم سن و سالان از دیگر اهداف این طرح است.

فرماندار بیله‌سوار یادآور شد: نوجوانان در محلات با شرکت در این طرح می‌توانند مشکلات خود را شناسایی و آن‌ها را اولویت‌بندی کرده و پس از آن نیز راهکار‌های رفع آن را بیاموزند علاوه بر این نسبت به محیط اطراف خود، خانواده و جامعه احساس مسوولیت پیدا می‌کنند و این روند تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت.

اصغری ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌ها در محلات و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در موسسات خصوصی مانند پایگاه‌های سلامت اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

او ادامه داد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان، همیاران سلامت اجتماعی، پیشگیری از خودکشی، مشارکت اجتماعی بانوان، خود مراقبتی زنان و دختران، توانمندسازی خانواده محور همیار مادر و کودک و رصد آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.