رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان گفت: اتوبوس‌‎هایی که برای تردد در مسیر دانشگاه زنجان اختصاص یافته بود، با پایان سال تحصیلی در داخل شهر خدمت‌رسانی می‎‌کنند.

سعید نجفی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان گفت: از سال گذشته طبق قراردادی که شهرداری با دانشگاه زنجان داشت، تعدادی از اتوبوس‌‎های خریداری شده در مسیر  دانشگاه زنجان فعالیت داشتند.

وی یادآور شد: یکی از دلایل مهم اختصاص اتوبوس‌های نو به دانشگاه زنجان نداشتن پلاک بود که به گفته راهور می‌توانند در حاشیه شهر تردد کنند.

نجفی با اشاره به اینکه با پایان سال تحصیلی اتوبوس‌ها در مسیرهای داخل شهری تردد می‌‎کنند، اظهار داشت: هشت دستگاه اتوبوس در این مسیر فعالیت می‌کرد که به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی برگشته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان همچنین از اختصاص ون‌های جدید زرد رنگ به مسیر آرامستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه از اتوبوس‌های این مسیر استقبال چندانی وجود نداشت، تصمیم بر آن شد که چند دستگاه ون در این مسیر تردد کند.

وی با بیان اینکه شهرداری یک تعداد مینی‌بوس نیز برای شهر خریداری کرده است، خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این مینی‌بوس‌ها مشکلات کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان با بیان اینکه شهر زنجان برای غنی شدن در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی باید حداقل ۴۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشد، افزود: امروزه ظرفیت زنجان از شرایط نرمال پایین است به همین خاطر یکی از برنامه‌های سال آینده شهرداری، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.