سرکنسولگری کشور‌های همسایه در مشهد این شهر را شهری امن برای سرمایه گذاری عنوان کردند.

سرکنسولگر کشور‌های پاکستان، عراق، ترکمنستان، ترکیه، تاجیکستان و  افغانستان در بازدید از پارک علم و  فناوری خراسان،  کلانشهر مشهد  را شهری امن برای سرمایه گذاری  دانستند .

رئیس پارک علم و فناوری خراسان هم در این بازدید گفت: شرایط برای سرمایه گذاری مهیاست و  پارک علم و فناوری آمادگی خود را  برای سرمایه گذاری در حوزه‌های صنایع معدنی، نفت گاز، تجهیزات پزشکی دارو سازی و صنایع خلاق اعلام می کند.

میرزایی گفت: قدرت علمی محور پیشرفت یک کشور و اقتدار آن به شمار می‌رود  از این رو برنامه ریزی‌های مهم و گسترده‌ای صورت گرفته تا بتوانیم  باعث پیشرفت کار در حوزه‌ی علم و فناوری شویم.

وی با بیان این که در شهرستان‌های خراسان رضوی  هم  همه زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری مهیاست افزود:  نخستین پردیس تخصصی منطقه‌ای در خواف می‌تواند پردیس موفق در حوزه‌ی دیپلماسی دانش بنیان باشد.

رئیس پارک علم  و فناوری خراسان همچنین گفت: این پارک  با قدمت ۲۱ ساله از بزرگترین و قدیمی‌ترین پارک‌های علم و  فناوری در کشور، قطب فناوری شمال شرق ایران  و سومین پارک علم فناوری کشور محسوب می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه در این پارک شرکت‌های زیادی تاسیس و نقش بسیار مهمی در منطقه دارند، گفت: ۴۵۳ شرکت در این پارک عضو هستند که شرایط کار ۷ هزار نفر نیروی کار را مهیا کرده و توانسته اند هزارو  ۵۰۰  محصول فناورانه تولید و به بازار عرضه کنند.

سر کنسولگران کشور‌های حاضر در این برنامه همچنین از شرکت‌های احیا درمان، پیمان خطوط شرق، کاوش صنعت و سامان دارو مشهد بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.