گردهمایی ائمه جمعه منطقه ۵ کشور با حضور ۱۵۰ نفر از امامان جمعه استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان در مشهد در حال برگزاریست.

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی و حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس ائمه جمعه کشور سخنرانان این همایش دو روزه هستند.

استفاده از تجارب ائمه جمعه، تبیین و آموزش امامان جمعه، موضوع مسجد و برگزاری کارگروه‌های هم اندیشی از مهم‌ترین اهداف این همایش است که در ۶ منطقه برگزار می شود واز امروز مشهد میزبان منطقه ۵ است.

تولیت آستان قدس رضوی در این همایش گفت: مردم حرم مطهر را از آن خود میدانند و نقطه نظرات مردم که از طرف ائمه جمعه به ما برسد می‌تواند در خدمت رسانی بهتر به ما کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی افزود: فرصت نماز جمعه یک فرصت بسیار ارزشمندی است که انقلاب به مردم و امامان جمعه عنایت کرد تا مشکلات و ضرورت‌های جامعه را با مردم در میان بگذارند.

و‌ی گفت: یکی از کار‌های نماز جمعه هدایت جامعه است که بدست امامان جمعه قرار گرفته است و این فرصت بسیار مناسب برای هدایتگری مردم است و باید در این مسیر حرف‌های تازه و نو داشته باشیم تا در خطبه‌ها بیان شود و باعث جذب مردم و پاسخگویی به سوالات مردم شود. 

وی افزود: تریبون نماز جمعه باید ایمان و امیدآفرینی در مردم را فعال کند زیرا دشمنان در هر شرایط بدنبال ضعف ایمان و ناامیدی در بین مردم هستند و این امید آفرینی با تبیین دستاورد‌ها و خدمات نظام به مردم صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی هم در این گردهمایی گفت: تبین خدمتگزاری دولت توسط امامان جمعه به مردم با توجه به شرایطی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند از اهمیت بالایی برخوردار است.

یعقوبعلی نظری افزود: در استان خراسان رضوی به برکت امام رضا(ع) از حمایت امامان جمعه شهرستان‌ها، نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان قدس رضوی و حوزه علمیه بهره‌مند هستیم و نعمت کار کردن در خراسان رضوی فراهم است و به ما امید می‌دهند، مسئولان نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند که ما در استان از این حمایت بهره می بریم.

وی گفت: در توسعه شهر دچار مشکلات و عقب ماندگی جدی هستیم به ویژه موضوع آب، حمل و نقل، انرژی و سوخت که این مسائل باید به یک راهبرد برای رفع مشکلات تبدیل شود و مطالبه و طرح موضوع با مسئولان ملی از طریق شما امامان جمعه باید صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.