رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از آتش‎‌سوزی ارتفاعات جارچی در بامداد گذشته و مهار آن با تلاش دوساعته خبر داد.

مجید امیرفضلی رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: به دنبال آتش سوزی ارتفاعات جارچی زنجان، نیرو‌های آتش‌نشانی از ایستگاه ۶ به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه گرمی هوا موجب آتش سوزی حجم گسترده‌ای از علفزار و گندمزار در این محل شد، اضافه کرد: با توجه به گستردگی آتش سوزی، عملیات آتش نشانی در این محل دو ساعت به طول انجامید.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه در چند روز گذشته هفت مورد آتش سوزی علفزار اطفا شده است، افزود: علت بروز همه این آتش‌سوزی‌ها گرمی هوا بوده است.

امیرفضلی با بیان اینکه با شروع فصل گرما آتش سوزی در علفزار‌ها و مراتع بیشتر می‌شود، گفت: پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش آتش زدن، سوزاندن ته‌مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری‌های شیشه‌ای و قوطی‌های فلزی براق در طبیعت از مهمترین عوامل آتش سوزی در محیط زیست است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان، افزود: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع، باغ‌ها و جنگل‌ها به شماره تلفن‌های ۱۲۵ اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.