صالحی بر ضرورت بازنگری مقررات سیر و حرکت با هدف افزایش ایمنی و رفاه مردم تاکید کرد و خواستار اصلاح و به روز رسانی قوانین و مقررات از سوی اعضای کمیسیون عالی سوانح شد.

طبق اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در نشست کمیسیون عالی سوانح که اعضای هیات مدیره راه‌آهن ج.ا.ا به همراه اعضای کمیسیون عالی سوانح راه‌‌آهن حضور داشتند، مسائل مربوط به ایمنی و پیشگیری از حوادث حمل‌ونقل ریلی کشور مورد بحث و بررسی اعضای حاضر قرار گرفت. 

صالحی مدیرعامل راه آهن در این نشست گفت: امیدواریم به لطف خدا و همراهی عموم کارکنان و پیگیری مستمر تلاش‌های صورت گرفته در حوزه ایمنی، بتوانیم به سمت صفر شدن سوانح در شبکه ریلی کشور حرکت کنیم. 

وی با یادآوری اینکه رسالت اصلی کمیسیون عالی سوانح، در واقع «پیشگیری» از وقوع سوانح است، تاکید کرد: روالی که هم اکنون در حوزه ایمنی در راه‌آهن وجود دارد، مربوط به سالیان گذشته است و لازم است تا قوانین و مقررات با توجه به مقتضیات روز از جمله افزایش شاخص حمل و سرعت سیر بازنگری شوند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در اکثر نقاط دنیا قوانین حمل‌ونقل ریلی به روز‌رسانی شده‌اند، تصریح کرد: اکنون در کشورمان نیز نوع قطارها، چشمه‌های بار، سرعت قطار و سایر موارد مرتبط تغییر کرده‌اند و به همین دلیل باید قوانین و مقررات سیر و حرکت به روز رسانی شوند و همه نیز از آن تبعیت کنند.

صالحی با بیان اینکه بدون رعایت ایمنی، افزایش تن کیلومتر و نفر کیلومتر قابل قبول نخواهد بود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که اعضای خبره کمیسیون نیز با جدیت پیش رفته و قوانین و مقررات سیر و حرکت را بازبینی نمایند. 

وی بازنگری آئین‌نامه کیلومتراژ را نمونه‌ای موفق از شروع حرکت به سمت اصلاح رویه‌ها در راه‌آهن دانست و اظهار کرد: با تغییر و به روزرسانی این آئین‌نامه مبالغ پرداختی کیلومتراژ مامورین افزایش قابل توجهی پیدا کرده که نقش به سزایی در انگیزه بخشی به مامورین موثر در سیر و حرکت دارد. 

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه پس از اصلاح آئین نامه کیلومتراژ، اینک نوبت به موضوع ایمنی رسیده است، تاکید کرد: نگاه ما به ایمنی، نگاه تحولی است و باید در ستاد تحول نیز موضوع ایمنی با اولویت ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم گام به گام به پیش برود. 

 صالحی با اشاره به اقدام اخیر راه‌آهن در لغو مجوز سیر چند قطار حومه‌ای متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا که فاقد ایمنی و کیفیت لازم برای سیر در شبکه ریلی بودند، تصریح کرد: مبنای همه چیز ایمنی و رفاه مردم است. تمامی ناوگان ریلی ملزم به احراز صلاحیت‌های لازم جهت سیر ایمن در شبکه ریلی هستند، در غیر این‌صورت مجوز سیر آن‌ها لغوخواهد شد.

گفتنی است در این نشست، اسماعیلی، رئیس کمیسیون عالی سوانح،  ضیایی مهر، عضو هیئت مدیره ومعاون ناوگان راه‌آهن و چنگانی، مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه‌آهن نکاتی را در خصوص ارتقای ایمنی در حمل و نقل ریلی کشور مطرح کردند که در پی آن از سوی مدیرعامل راه‌آهن دستورات مقتضی صادر شد.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۶ تير ۱۴۰۲
قابل توجه خبرنگاران جهت پیگیری:
یکی از مواردی که باید حتما اصلاح شود این است که راه آهن برای تاخیر کمتر از سه ساعت جریمه ای پرداخت نمیکند لکوموتیورانان برای آنکه تاخیر بیشتر از سه ساعت نشود در ادامه مسیر با سرعت بالا حرکت میکنند و ایمنی مسافران به خطر می افتد سال گذشته تاخیر قطار ما 2 ساعت و 55 دقیقه شد!!!!!!! اما هیچ جریمه ای پرداخت نکردند و به آزمونی که داشتیم لطمه وارد شد متاسفانه این قانون را به نفع خودشان تصویب کرده اند و باید خبرنگاران و سازمانهای نظارتی فکری برای این مسئله بکنند

وقتی میگویند سه ساعت تاخیر مهم نیست انگار گفته اند سه دقیقه چیزی نیست!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار