مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری البرز گفت: همزمان با آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، بیش از ۳۰ گونه بومی و سازگار با شرایط اقلیمی استان البرز در نهالستان کرج تولید شده است.

 اصغر بیات در حاشیه بازدید از نهالستان بزرگ کرج اظهار کرد: این مجموعه با مساحتی بالغ ۱۳۴هکتار نهالستانی مادر، یکی از نهالستان‌های جنگلی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این نهالستان با شاخص‌های فنی تولید نهال و اجرای زیرساخت‌های موفق نظیر شاسی‌های سیمانی، تولید نهال گلدانی و ایجاد شبکه آبیاری مکانیزه، یکی از نهالستان‌های پیشرو در امر تولید نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است.

به گفته این مسئول، گونه‌های نهال جنگلی، فضای سبزی و سریع الرشد ازجمله ارس، بنه، بادام، داغداغان، سنجد، زرشک و صنوبر تنها بخشی از درختانی هستند که در این مجموعه تولید می‌شوند.

بیات تصریح کرد: به صورت تقریبی بیش از ۵۰ گونه نهال مثمر و غیرمثمر در این نهالستان تولید می‌شود که این ذخیره گیاهی مناسبی برای استان تلقی می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: نهال‌های تولید شده در این نهالستان عموما مقاوم به کم آبی و سازگار با منطقه هستند و همین باعث شده در شرایط کم بارشی استان دوام بیاورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.