رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در معرض تغییر کاربری در نظرآباد آزادسازی شد.

حسین فاضلی هریکندی گفت: این آزادسازی‌ها با دستورات قضایی صادر شده در دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد در حال انجام است.
 وی افزود: این اراضی در بخش مرکزی در روستا‌های «همت آباد»، «رضا آباد» و «حسن آباد» و در بخش تنکمان در روستا‌های «نوکند»، «قاسم آباد کوچک» و «انبار تپه» واقع شده‌اند.
 
آزادسازی ۳۷۰۰ هکتاری در سال جاری
 
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان البرز گفت: از ابتدای امسال تاکنون از تغییر کاربری حدود ۳۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان البرز پیشگیری و مقابله شده است که بیشتر در مراحل اولیه تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی و یا مراحل اولیه احداث بنا قرار داشتند.
فاضلی هریکندی با بیان اینکه بیشترین مقابله با تغییر کاربری‌ها در استان به ترتیب در شهرستان‌های ساوجبلاغ، چهارباغ، نظرآباد و کرج بوده است تاکید کرد: در سال گذشته از تغییر کاربری بیش از ۷۲۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغ‌های استان جلوگیری شد.
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز اضافه کرد: استان البرز با ایجاد سامانه رصد برخط تغییرات اراضی کشاورزی در زمینه شناسایی تغییر کاربری‌ها در همان مراحل اولیه ظرفیت‌های بالایی دارد.
 
 ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان البرز از مسدود شدن ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در روز جاری در نظرآباد نیز خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۴ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان البرز مسدود و ۱۶ دستگاه ادوات و تجهیزات حفر چاه غیرمجاز توقیف شده است همچنین در سال گذشته نیز  ۷۶۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان البرز مسدود شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.