برنامه جهانی غذا اعلام کرد ۲۳ میلیون افغانستانی با گرسنگی شدید روبرو هستند.

مسئول بخش افغانستان برنامه جهانی غذا (WFP)، وضعیت معیشتی در کشور را ناامید کننده خوانده و گفته است که این سازمان بودجه برای کمک به ۱۰ میلیون افغانستاتی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند را ندارد.

برنامه جهانی غذا امروز یک‌شنبه، ۱۸ سرطان، به نقل از هسیائو وی‌لی، مسئول بخش افغانستان این سازمان گفته است پس از تسلط دوباره طالبان در افغانستان، حدود ۲۳ میلیون افغانستانی با گرسنگی شدید روبه‌روبر شده‌اند.

به گفته هسیائو وی‌لی، هم اکنون حدود ۱۵ میلیون افغانستاتی دچار قحطی شدید هستند که از این میان، برنامه جهانی غذا به‌دلیل کمبود بودجه توان رساندن کمک به ۱۰ میلیون تن آنان را ندارد.

لی خاطر نشان کرده است: «بزرگترین نگرانی من این است در حالی که این نیازها اندکی کاهش یافته، اما تا حد زیادی برآورده نشده‌اند.»

برنامه جهانی غذا پیش از این اعلام کرده بود برای تامین مالی عملیات کمک غذایی به افراد نیازمند در سال ۲۰۲۳ در افغانستان، به ۲٫۲ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.

این سازمان تصریح کرد در کنار کووید ۱۹، تسلط دوباره طالبان و خشک‌سالی، جنگ اوکراین نیز بر قیمت مواد غذایی در افغانستان تاثیر داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۸ تير ۱۴۰۲
دروغ می گویند .حتی یک نفر هم در این دوسال از گرسنگی نمرده .حتی کارشناس یک برنامه از این حرف ها نا راحت شد وگفت چهل سال است با این حرفها وبهانه ها دارند از کشور خارج می شوند.واقعا اگر گرسنه بودند هر خانواده ده تا پانزده فرزند نداشت .سازمان ملل تیلیاردر است کل افغانستان را تحت پوشش ماید
Canada
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۸ تير ۱۴۰۲
خب بجای خشاش گندم بکارند. هروقت تو هر روزنامه یا تارنما نگاه میکنی یا گرسنه اند یا در حال جنگ