سازمان جهانی غذا گفت ۲.۸ میلیون تن در افغانستان در سطح اضطراری گرسنگی قرار دارند.

سازمان جهانی غذای سازمان ملل متحد در اعلامیه‌ای گفت کارل سکاو، معاون رییس اجرایی و مدیر عملیاتی این برنامه‌، هفته‌ گذشته برای دیدن عملیات کمک‌رسانی سازمان جهانی غذا در یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های بشری جهان، به افغانستان سفر کرده است.

کارل سکاو در جریان سفر پنج‌روزه‌ خود از ولسوالی بگرامی کابل و شهر چاریکار، مرکز پروان، برای بازدید از پروژه‌های در حال اجرای سازمان جهانی غذا دیدن و در کابل با رهبری سازمان ملل متحد در افغانستان، دیپلمات‌ها و انجوها دیدار کرده است. 

در این اعلامیه آمده است تخمین زده می‌شود بیش از ۱۵ میلیون تن در افغانستان به شدت در ناامنی غذایی و ۲.۸ میلیون تن در سطح اضطراری گرسنگی قرار دارند. 

سازمان جهانی غذا، در این اعلامیه تأکید کرده است که این برنامه برای ادامه‌ کمک‌رسانی در سراسر افغانستان، به ۹۱۸ میلیون دلار برای شش ماه آینده نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
پس این همه زمین واین همه رود واب که ایران حتی حقابه سیستان را می خواهد ونمی دهند با ان چکار می کنند همین اب دریای شیرین هلمند در سیستان بود نصف ایران را غذا می داد.و در ضمن تمام افغانستان تحت پوشش سازمان ملل قرار دارد و دارند کمک رسانی می کنند .افغانستان خودش همه نعمتی دارد.