رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر کاهش اطاله دادرسی گفت: ساماندهی اوقات رسیدگی و به حدنصاب رساندن موجودی پرونده در شعب نامتعارف جز با تلاش جهادی و نظارت مسئولان قضایی بر عملکرد زیرمجموعه محقق نخواهد شد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری، رئیس کل دادگستری استان به همراه جمعی از معاونان خود با هدف نظارت و ارزیابی عملکرد شعب و بهبود سطح کیفی رسیدگی به پرونده‌ها روز گذشته از دادگاه و دادسرای شهرستان سامان بازدید کردند.

محمد رزم رئیس کل دادگستری استان ضمن دیدار و گفتگو با قضات و کارمندان، بر نظم‌بخشی تعیین اوقات رسیدگی جهت کاهش اطاله دادرسی و جلوگیری از افزایش موجودی شعب تأکید کرد.

وی اظهار داشت: آنچه که باید مورد توجه مسئولان قضایی شهرستان سامان قرار گیرد، ساماندهی اوقات رسیدگی و به حدنصاب رساندن موجودی پرونده در شعب نامتعارف است.

رزم گفت: قطعاً این حرکت جز با تلاش جهادی و نظارت مسئولان قضایی بر عملکرد زیرمجموعه محقق نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به برخی کمبود‌ها در حوزه قضایی سامان از جمله کمبود فضای فیزیکی برای شعب دادسرا، نبود برخی ملزومات و تجهیزات اداری و کمبود کادر قضایی بیان داشت: ما در مرکز استان پیگیر رفع این مشکلات و نواقص هستیم، اما به دلیل آنکه برخی موضوعات از حوزه مدیریتی دادگستری استان خارج و مرتبط با مرکز است لذا احتمال دارد رسیدگی به آن‌ها زمان ببرد.

وی تصریح کرد: ماحصل اقدامات ما در رفع کمبود‌ها و مشکلات در دستگاه قضایی تکریم ارباب رجوع و خدمت صادقانه و شایسته به مردم است و ما امیدواریم بتوانیم با همدلی و تعامل در مسیر جلب رضایت عمومی گام برداریم.

گفتنی است مقام ارشد دستگاه قضایی استان در نشست با رئیس دادگستری و دادستان عمومی شهرستان سامان از ایشان خواست تا نسبت به ارتقا و توسعه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، اتقان آرا و تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی عوامل جرم زا و کاهش ورودی پرونده به دادسرا، توجه و نظارت دقیق داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.