حدود ۱۲۰۰ قطعه پرستوی دریایی تیره در غرب تالاب بین المللی انزلی لانه‌گذاری و جوجه آوری کردند.

تورج صادقی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در غرب تالاب بین المللی انزلی حدود ۱۲۰۰ قطعه پرستوی دریایی تیره در چندین کلونی بزرگ ۶۰۰ آشیانه درست کردند. 

او با بیان اینکه این گونه به صورت کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زادآوری دارند، افزود: عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل باعث به وجود آمدن بستری مناسب برای لانه گزینی این پرنده‌ها شده است.

معاون محیط زیست گیلان تصریح کرد: حلقه گذاری جوجه پرستو‌های دریایی نیز در غرب تالاب انزلی توسط کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش انجام شده است.

پرستوی دریایی تیره با گونه‌ای پرستوی دریایی از تیره کاکاییان است. این پرستوی دریایی پرنده‌ای پرجنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می‌قاپد.

این پرنده اغلب در آب‌های داخلی زندگی می‌کند و در زمستان‌ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه‌های دریا‌ها دیده می‌شود و بر علف‌های شناور روی آب در تالاب‌ها آشیانه می‌سازد. 

لانه گزینی پرستو‌های دریایی در غرب تالاب انزلی

لانه گزینی پرستو‌های دریایی در غرب تالاب انزلی

لانه گزینی پرستو‌های دریایی در غرب تالاب انزلی

پرستوی دریایی تیره در استان گیلان و در تالاب انزلی لانه‌گذاری و جوجه آوری می‌کند. از دیگر زیستگاه جوجه آوری این پرنده در استان گیلان، تالاب گیلده شهرستان شفت، زربیجار املش و فشتام رشت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۸ تير ۱۴۰۲
چقدر خوشگلن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ تير ۱۴۰۲
خدا کند خبر درست باشد باعث خوشحالی است