مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: خرید تضمینی گندم در این شهرستان از ابتدای فصل برداشت محصول تاکنون به هفت هزارو ۲۵۰ تن رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد بیشتر شده است.

علی اصغر امانیان گفت: امسال در شهرستان سبزوار سه هزار و ۲۰۰ هکتار کشتزار زیر کشت گندم رفته است که انتظار می رود ۱۲ هزار تُن گندم از آن برداشت شود.

وی دلیل اقبال کشاورزان به عرضه تضمینی محصول را تعیین قیمت مناسب برای خرید و پرداخت زودهنگام بهای محصول عنوان و بیان کرد: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده که این قیمت پایه بر مبنای یک درصد افت مفید و چهار درصد افت غیرمفید محاسبه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: همچنین با اقدامات ستاد مبارزه با سن غلات جهاد کشاورزی و استفاده از فناوری پهپاد در سمپاشی، میزان سن زدگی گندم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

شهرستان سبزوار دارای ۵۴ هزار هکتار کشتزار و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار در این عرصه فعالیت می‌کنند.

سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سبزوار تولید می شود و این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه و جو در خراسان رضوی است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.