شناسایی، معرفی و حمایت از ایده‌های تحول آفرین و خلاقانه از مهم‌ترین اهداف رویداد الف‌تا است.

نمایشگاه حضوری الف‌تا مدرسۀ تحوّل‌آفرین با حضور‌مدارس، معلمان برتر، هنرستان‌های خلاق و کارآفرین، مؤسسات نوآور تربیتی و با شرکت مدارس ۱۱ کشور خارجی از امروز ۱۸ تا ۲۱ تیر ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

براساس گزارش‌ها، الف‌تا، رویدادی بین‌المللی برای شناسایی، حمایت و ارتقا، معرفی و انتشار، ارتباط و هم‌افزایی تجارب و ایده‌های تحولی و خلاقانه آموزش و پرورش در سطح جهان اسلام است که در آن، ایده‌ها و تجربه‌های معلمان، مدیران، فعالان و گروه‌های تربیتی در سطح جهان اسلام جمع‌آوری شود تا در عرصه بین‌المللی معرفی و در فرایند رشد قرار گیرند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در انتهای این رویداد از آثار برتر تقدیر شده و همه‌ ایده‌ها و تجارب تحولی و خلاقانه ارائه شده در دسترس همه‌ معلمان و فعالان تربیتی در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانی الکترونیکی http://Alefta.hamyaredu.com مراجعه کنند.

حمید رفیعی مسئول دبیرخانه‌ی رویداد الف‌تا اعلام کرد: در مجموع ۳۷۶۸۱ هزار اثر از تاریخ ۹/۱۲/۱۴۰۱ توسط معلمان، مدیران مدارس، مجموعه‌ها و مؤسسات فعال آموزشی و تربیتی، مدارس فنی وحرفه‌ای و مدارس یازده کشور خارجی ارسال شده است.

وی افزود: این مشارکت در نوع خود کم‌سابقه بوده و می‌تواند نویدبخش تحولات خوبی در آینده‌ی تعلیم و تربیت کشور باشد.

مسئول دبیرخانه رویداد بین المللی الف‌تا در ادامه افزود: از تعداد کل آثار ارسالی ۱۴۵۴۰ اثر در بخش تک ایده‌ها و تجارب، ۱۲۶۵ اثر در بخش راهبرد‌ها و سازوکار‌های تحول در نظام آموزش و پرورش و ۵۲۲ اثر در بخش الگوی کلان مدرسه تحولی، ۲۱۳۵۴ اثر در قالب عصر جدید یاددهی و یادگیری توسط فعالان و دغدغه‌مندان ارسال شده  که فرآیند داوری و دعوت به رویداد حضوری از بین این آثار انجام شده است.

رفیعی در رابطه با فرآیند داوری آثار ارسال شده عنوان کرد: داوری آثاری که در بخش تک‌ایده‌ها و تجارب ارسال شده است، شامل سه مرحله است که دو مرحله آن انجام شده و مرحله سوم به صورت حضوری در نمایشگاه به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در مرحله اول ۳۷۹ اثر به عنوان اثر برتر و منتخب انتخاب شدند، سپس در مرحله دوم این آثار مجدداً داوری شدند و از بین آن‌ها ۱۳۴ اثر برای شرکت در نمایشگاه و قرار گرفتن در فرآیند مرحله سوم داوری انتخاب شدند. فهرست این آثار در کانال رویداد الف‌تا اعلام شده است.
مسئول دبیرخانه رویداد الف‌تا افزود: برخی از مدارس منتخب نیز که دارای الگوی کلان مدرسه‌ای بوده‌اند به رویداد حضوری دعوت شده‌اند.

وی تصریح کرد: فرآیند داوری این مدارس به گونه‌ای طراحی شده  که داوران و کارشناسان با بررسی عملکرد مدارس بر اساس ارائه‌شان در نمایشگاه و نیز مستندسازی تجارب آن‌ها اعلام نظر می‌کنند، و در نهایت در تابستان ۱۴۰۲ نتایج اعلام خواهد شد. 

وی افزود: داوری بخش سوم که مربوط به راهبرد‌ها و سازوکار‌های تحول در نظام آموزشی است در قالب نشست‌های گفتگومحور و تخصصی در نمایشگاه انجام خواهد شد.
مسئول دبیرخانه رویداد الف‌تا در رابطه با آثار ارسال شده در قالب جشنواره عصر جدید تربیت و یادگیری در مقطع ابتدایی بیان کرد:  ۲۴ اثر برگزیده از این جشنواره در رویداد حضوری شرکت خواهند نمود. این ۲۴ معلم روش‌های تدریس نوآورانه خود را با حضور دانش‌آموزان به صورت زنده ارائه خواهند داد و توسط گروه داوری تخصصی ۴ نفره داوری خواهند شد، همچنیین برنامه ریزی شده است این برنامه‌ها با حضور تعدادی از دانشجومعلمان صورت پذیرد. همچنیین در ۲۲ زمینه شاهد حضور هنرستان‌های برتر کشور و نمایش دستاورد‌ها و تولیدات آن‌ها خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.