رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: اسلام پایه گذار اصلی حقوق بشر است و آنچه آمریکایی‌ها و غربی‌ها در این خصوص ادعا می‌کنند، باطل است.

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در دیدار با علمای اهل سنت استان گفت: وحدت در جامعه مهم است و با کسانی که در جامعه ایجاد تفرقه کنند چه شیعه و چه سنی، مطابق قانون برخورد قاطع خواهد شد.

او با بیان اینکه پایه گذار حقوق بشر در جهان، اسلام است و پیامبر گرامی اسلام (ص) این مفهوم والا را در جامعه رواج داده است، افزود: آمریکا و غربی ها، ادعای دفاع از حقوق بشر می‌کنند، اما بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.

حجت السلام موحدی راد با اشاره به جنایات آمریکا و کشور‌های غربی در جهان اظهار کرد: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس، کشتار مردم افغانستان، حمایت از اسرائیل در سرکوب و قتل عام فلسطینیان، همراهی با عربستان سعودی در تجاوز به یمن، حمایت از اغتشاشات در ایران، ایجاد داعش و جنگ افروزی در سوریه و مجوز آتش زدن قرآن تنها نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر از سوی آمریکا و کشور‌های غربی است.

مولوی فارقی امام جمعه اهل سنت بیرجند هم، با اشاره به آیات و روایات متعدد در اسلام گفت: اسلام پاسخگوی تمام نیاز‌های انسان است و اولین دینی است که حقوق بشر را مورد توجه قرار داده است.

او افزود: دشمنان اسلام مدعی حقوق بشر هستند، اما اعمالشان خلاف این را ثابت می‌کند.

مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت درمیان نیز در این دیدار گفت: احقاق حق، دفاع از مظلوم و اجرای عدالت از جمله وظایف دستگاه قضایی است که نشان از اهیمت و جایگاه مهم این دستگاه دارد.

او عنوان کرد: در دیداری که با همکاران قضایی در درمیان داشتیم موارد متعددی مطرح شد و همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

برچسب ها: حقوق بشر ، اهل سنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار