ضرورت اطلاع رسانی به مردم برای کاهش وقوع جرائم

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بر لزوم آگاهی مردم از قوانین و آسیب‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از وقوع جرائم تأکید کرد.

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در نشست مشترک صدا و سیمای خراسان جنوبی و دستگاه قضای استان با اشاره به نقش رسانه در آگاه سازی مردم از آسیب های اجتماعی گفت: هر چه سطح آگاهی مردم از آسیب های اجتماعی و قوانین بیشتر باشد و پرونده های قضائی و جرائم کمتری شکل می گیرد. 

او ضمن اعلام آمادگی قوه قضائیه برای همکاری در ساخت برنامه هایی با محتوای پیشگیری از جرائم، افزود: بیان این مطالب در رسانه در کنار نشان دادن خدمات قوه قضائیه می تواند در جامعه  بسیار مفید و تأثیرگذار باشد. 

حجت الاسلام وحدانی نیا معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم با اشاره به اینکه تاکنون تعاملات خوبی در حوزه پیشگیری انجام شده است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا از تمام ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن بهره بریم. 

آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: صدا و سیما تاکنون بر حسب وظیفه ذاتی و سازمانی خود تلاش کرده است و این توجه ویژه دستگاه قضایی استان به رسانه بسیار ارزشمند است. 

او افزود: هر کدام از دادگاه ها و  پرونده ها در دستگاه قضا با هدف آگاه سازی و پیشگیری از جرائم می تواند یک سوژه مناسب برای اطلاع رسانی به مردم باشد. 

آینه دار ضمن اعلام آمادگی شبکه خاوران برای تولید برنامه های اجتماعی در حوزه آسیب های اجتماعی و قوه قضائیه، گفت: باید تلاش کنیم تا با افزایش اطلاعات حقوقی مردم سطح جرم و تشکیل پرونده های قضایی را در استان به حداقل برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.