کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های بخشی امکان سرمایه گذاری در یک صنعت خاص را فراهم می‌کنند بنابر این علاقه‌مندان به یک صنعت خاص می‌توانند از این صندوق‌ها استفاده کنند.

محمد غفوری گفت: صندوق های بخشی امکان سرمایه گذاری در یک صنعت خاص را فراهم می کنند بنابر این علاقه مندان به یک صنعت خاص که نمی تواند هر کدام از سهم های آن را به شکل تک به تک بررسی کنند، یا زمان و دانش کافی برای بررسی ندارند می توانند از این صندوق ها استفاده کنند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: توسعه این صندوق ها شعار تشویق به سرمايه گذاری غیر مستقیم اقدامی که در دنیا هم مرسوم است را عملیاتی می کند نکته مهم این است که به طور کل صندوق ها دارای مدیران حرفه ای و مورد تایید سازمان بورس بوده که قطعا با توجه به دارا بودن تیم تحلیل حرفه ای و دانش کافی می توانند عملکرد و بازده ای خوبی را ثبت کنند.

غفوری گفت: به تازگی نیز سازمان بورس اقدامات خوبی را در جهت توسعه صندوق های بخشی انجام داده است که می توانند سبب اقبال سهامداران به بازار سرمایه شود علاوه بر این در توسعه و پویایی بازار و عمق بخشی هم می تواند موثر واقع شود.

۸ صنعت مشمول راه اندازی صندوق سرمایه گذاری بخشی شدند

پیش از این نیز علی‌اکبر ایرانشاهی رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، اطلاعیه‌ای را در خصوص آخرین فهرست صنایع جهت راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی را برای متقاضیان تاسیس این نوع صندوق‌ها، صادر کرد.

پیرو این اطلاعیه متقاضیان تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی می‌توانند در هشت صنعت شامل محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، خودرو و ساخت قطعات، سیمان- آهک و گچ، مواد و محصولات دارویی، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی به‌جزء تامین اجتماعی، حمل‌ونقل-انبارداری و ارتباطات، اقدام کنند.

لازم به ذکر است این مطلب سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش این نوع از صندوق‌ها محسوب نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار