دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین گفت: کتابت فضایل حضرت امیر (ع) و خوشنویسی ۴۰ فراز از زیارت امام هادی (ع) و اطعام نیازمندان از جمله برنامه‌های استان در دهه امامت و ولایت است.

حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین در نشست با خبرنگاران گفت: در راستای ترویج غدیر و فضائل حضرت علی (ع) برنامه‌های مختلفی تهیه شده است. یکی از کار‌ها ترویج خطبه غدیری و زیارت نامه جامعه کبیره می‌باشد. قرار است در سطح استان حداقل در ۵۰ مسجد این زیارت نامه را داشته باشند.
 
وی افزود: ۴۰ فراز از زیارت نامه امام هادی (ع) برای مسابقه خوشنویسی انتخاب شده است که جمعه این هفته در قزوین برای اولین بار کتابت می‌شود.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است. در حوزه مردمی ۱۴ محله در سطح استان پای کار آمدند و به صورت محلی به فعالیت می‌پردازند تا مشکلات محله را تا سال آینده حل کنند.
 
حق شناس تصریح کرد: در سطح استان حدود ۵۰۰ هزار اطعام غدیری خواهیم داشت خود افراد و خانواده‌ها و ارگان‌ها پای کار آمده اند. نخبگان جشنواره شهید آشتیانی امروز به مناسبت میلاد امام هادی تجلیل می‌شوند.
 
گرجی مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین هم گفت: برای آماده کردن شهر برای جشن غدیر بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است که از جمله آن می‌توان به نصب پرچم، سازه نوری و ۱۴ المان با موضوع قربان و غدیر و نصب ۸۰۰ کتیبه با عنوان علی، ولی الله و جشنواره بادبادک‌ها اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.