مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: ۵۶۲ پرونده تخلفات بهداشت، دارو و درمان در تعزیرات حکومتی استان فارس تشکیل و بررسی شد.

غلامرضا سالاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون به ۵۶۲ پرونده تخلفات بهداشتی در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و متخلفان افزون بر ۴۱ میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند، علاوه بر آن نیز احکام تعطیلی، نصب پارچه، امحای کالا‌های غیر بهداشتی و درج در پرونده پزشکی برای متخلفان اعمال شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در واحد‌های صنفی بیشترین تعداد این پرونده‌ها را شامل میشود که متخلفان به استناد ماده ۱۷ و ۶۸ قانون نظام صنفی از ۴۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شده اند.

او از تشکیل ۹ پرونده تخلف برای بیمارستان‌ها و اعمال جریمه نقدی ۹ میلیارد ریالی برای واحد‌های درمانی متخلف در حوزه درمان خبر داد و گفت: دریافت وجه اضافه از بیماران عمده تخلفات حوزه درمانی است که در همین رابطه ۴۸ پزشک متخلف شناسایی و علاوه بر پرداخت جریمه نقدی ۳۰ میلیارد ریالی، ملزم به بازگرداندن هزینه‌ی اضافه به بیماران شده اند.

سالاری با تشریح اقدامات نظارتی تعزیرات حکومتی استان در راستای پایش چرخه تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی ادامه داد: تهدید سلامت شهروندان خط قرمز تعزیرات حکومتی است از این رو با هرگونه تخلف بهداشتی در تولید و عرضه مواد غذایی قاطعانه برخورد و مجازات اشد برای متخلفان اعمال خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان به نظارت مستمر بر کارخانجات و واحد‌های تولید مواد غذایی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال به ۲۰ پرونده با موضوع تولیدات غیربهداشتی رسیدگی شده که علاوه بر جریمه نقدی، خط تولید غیرمجاز متوقف و کالا‌های تولیدی نیز معدوم شده است.

سالاری از تشدید نظارت‌های بهداشتی در مناسبت‌هایی همچون نوروز، ماه مبارک رمضان، محرم و ... خبر داد و عنوان کرد: گزارش تخلفات بهداشتی، دارو و درمان را دانشگاه علوم زپزشکی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌کند که با توجه به حساسیت پرونده‌های این حوزه، شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده‌ها پیش بینی شده تا در راستای اثربخشی هر چه بیشتر، خارج از نوبت رسیدگی و مجازات‌های سنگینی برای متخلفان اعمال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار