بر اساس اعلام وزیر نیرو، پاداش مشترکان خوش مصرف، نقدی است و در دوره‌های مصرف بعدی از مبلغ صورتحساب آن‌ها کم می‌شود.

روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان در گزارشی پاداش ۲۰ برابری مشترکان خانگی خوش مصرف را تشریح کرد.

در بخش‌هایی از این مطلب آمده است: همه ساله همزمان با فرا رسیدن نیمه اردیبهشت و گرمتر شدن هوا، موضوع مصرف انرژی برق و عبور از دوره اوج بار تابستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و وزارت نیرو با اعلام رسمی برنامه‌های مدیریت بار، اقداماتی را انجام می‌دهد، اما امسال وزیر نیرو از پاداش ۲۰ برابری مشترکان خانگی رونمایی کرد، پاداشی که در نوع خود بی‌سابقه بوده و همه نگاه‌ها را به کم و کیف آن معطوف ساخته است.

بر اساس این مدل پاداش که با هدف صرفه جویی در انرژی برق و کاهش مصرف مطرح شده است، در صورتی که مشترکان بتوانند میزان مصرف خود را به نسبت دوره قبل کاهش دهند تا ۲۰ برابر قیمت فروش برق به مشترکان پاداش دریافت می‌کنند.

 این در حالی است که در صورت توجه جدی مشترکان به مصرف به اندازه در تابستان امسال می‌توانند ارقام قابل توجهی به عنوان پاداش دریافت کنند.

بر اساس اعلام وزیر نیرو، این پاداش به صورت نقدی است و در دوره‌های مصرف بعدی مشترکان از مبلغ صورتحساب آن‌ها کم می‌شود. 

به این ترتیب فرصت صرفه‌جویی فرصت ارزشمند رایگان کردن قبض برق به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد در این روز‌هایی که هزینه‌های زندگی به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده است، دریافت پاداش صرفه‌جویی خبر خوشی به حساب آید.

این طرح سال گذشته در ابعاد محدودتری اجرا شد، بسیاری از مشترکان تبلیغات ۵ = ۱ را به یاد دارند. در این تبلیغات وعده پاداش ۵ برابری نرخ برق برای صرفه جویی به مشترکان داده شد که بر اساس آمار رسمی وزارت نیرو، در مجموع ۱۳۵۰ میلیارد تومان پاداش تحت همین عنوان پرداخت شد. 

امسال نیز وزارت نیرو علاوه بر اینکه به وعده داده شده خود در همان سال جامعه عمل پوشاند، با افزایش ۴ برابری پاداش سال گذشته، شرایط همراهی بیشتر مردم را در تابستان فراهم کرده است.

نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است؛ تأثیر مستقیم این پاداش بر مشترکان خانگی و مزایای غیرمستقیم آن بر سایر مشترکان از جمله صنایع است. 

به بیان دیگر در فصل تابستان به دلیل در مدار قرار گرفتن بار‌های سرمایشی شامل انوع کولر در بخش‌های مختلف مصرف و افزایش مصرف چاه‌های کشاورزی در فصل کشت، مصرف برق به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

پیشنهاد پاداش چشمگیر مشترکان را ترغیب می‌کند تا با وسواس و حساسیت بیشتری برق مصرف کنند و این گونه علاوه بر اینکه مشترکان بدون تأخیر، نتیجه همراهی خود را به شکل پاداش نقدی می‌بینند؛ سایر مشترکان به ویژه صاحبان صنایع نیز که چرخ صنعت و رونق اقتصاد به واسطه همت آنان در جریان است، می‌توانند از ظرفیت‌های حاصل از این صرفه‌جویی، برای رونق و آبادانی میهن استفاده کنند. 

این گونه است که عایدی پرداخت این پاداش صرفا متوجه مشترکان خانگی نبوده و کل کشور از آن بهره می‌برند.

در کشور ما اصلاح بهینه مصرف انرژی و تغییر عادات بدمصرفی یکی از موضوعات مهمی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود تا از قرار گرفتن در بحران بی پایان بدمصرفی خارج شویم.برق منطقه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.