مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از مصوبه ۸ بندی هیات وزیران به منظور تشکیل ستاد ملی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو و چگونگی فعالیت این ستاد خبر داد.

حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه هیات وزیران درخصوص رویداد اردبیل ۲۰۲۳ هشت بند دارد که از جمله مهم‌ترین موارد طرح شده در این مصوبه تشکیل ستاد ملی به ریاست وزیر میراث‌فرهنگی و مجوز تخصیص ۱۰ درصد از اعتبارات ردیف ملی دستگاه‌های اجرایی به برنامه‌های رویداد است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: طبق مصوبه هیات وزیران سیاستگذاری و هماهنگی، پیش‌بینی و تصویب برنامه‌ها و اعتبارات لازم، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های دولتی و نظارت در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌ها از جمله وظایف ستاد ملی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است.

او تاکید کرد: همچنین براساس این مصوبه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانداران مکلفند در اجرای برنامه‌های مرتبط با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو مشارکت نموده و برنامه‌های مذکور را در اولویت قرار دهند.

محمدی ادیب با اشاره به تشکیل دبیرخانه ستاد ملی در استانداری اردبیل گفت: استاندار اردبیل به عنوان دبیر در این ستاد حضور دارد و معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی نیز جانشین رئیس ستاد است، علاوه بر آن نیز وزارتخانه‌های مرتبط در این ستاد عضو هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.