مدیرکل امور پایگاه‌های وزارت میراث فرهنگی و مدیرکل حفظ و احیای بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی در سفر به اردبیل از بافت تاریخی، مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و جمعه مسجد بازدید کردند

رضا سامه مدیرکل امور پایگاه‌های وزارت میراث‌فرهنگی و مدیرکل حفظ و احیای بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی در سفر به اردبیل از بافت تاریخی، مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و جمعه مسجد بازدید کردند.

مدیرکل امور پایگاه‌های وزارت میراث‌فرهنگی در بازدید از جمعه مسجد گفت: بنای تاریخی جمعه مسجد در مرکز شهر اردبیل قابلیت احداث پایگاه ملی میراث فرهنگی را دارد.

رضا سامه با اشاره به اقدامات لازم در این بنای تاریخی، افزود: علاوه بر قابلیت‌های موجود، احداث پایگاه‌های ملی نظام‌نامه‌ای دارد که باید رعایت شود و زیرساخت‌های اولیه نیز نیاز است که می‌تواند در این مجموعه با کمک استان اجرا شود.

او تاکید کرد: در بازدیدی که از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز داشتیم شرایط کنونی این پایگاه جهانی را پایدار ارزیابی کردیم، اما برای آینده باید به ویژه در حوزه اختصاصی مرمت تزئینات این مجموعه اقدامات اساسی انجام شود.

مدیرکل حفظ و احیای بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی نیز در بازدید از بازار تاریخی اردبیل گفت: با اصل موضوع ساماندهی بازار تاریخی اردبیل موافق هستیم و این اقدام را اقدامی شایسته می‌دانیم.

فاطمه داوری افزود: البته باید برنامه ساماندهی بازار تاریخی با جزئیات و در قالب یک طرح منسجم ارائه شود و ما این طرح را پس از بررسی در وزارت میراث‌فرهنگی مصوب می‌کنیم که طبق برنامه ساماندهی این بافت تاریخی اتفاق بیفتد.  

او تاکید کرد: علت اصلی موافقت ما این است که طرح ساماندهی قرار است خدمات پشتیبانی به مجموعه بازار بدهد و بارگزاری سنگین جدیدی اتفاق نخواهد افتاد، در این راستا طرح مورد نظر باید یک طرح شهری روشن باشد که مطالعات تاریخی، مطالعات ترافیکی و سایر پلان‌ها را در ارتباط با این محوطه داشته باشد و تصمیم‌گیری براساس این طرح انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.