رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : اولین موج گرمای تابستان، پایان هفته کرمانشاه را در بر می‌گیرد.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به روند تدریجی افزایش دمای هوای استان تا پایان هفته، گفت : این روند افزایش دما تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و به طور میانگین برای نواحی مختلف استان بین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش دما را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اوج روز‌های گرم را جمعه و شنبه (۱۶ و ۱۷ تیر) داریم و پس از آن از روز یکشنبه آینده هوا تا حدودی خنک می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در روز‌های پایانی هفته حداکثر دمای هوای شهر کرمانشاه با حدود چهار درجه سانتی گراد افزایش نسبت به روز گذشته (۱۰ تیر) که حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی گراد را داشتیم، به حدود ۴۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

قاسمی تاکید کرد: در نواحی گرمسیر مانند قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز احتمال اینکه حداکثر دمای هوا به ۴۴ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد برسد، وجود دارد.

وی با بیان اینکه این اولین موج گرمای فصل تابستان برای کرمانشاه است، خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته روز‌های گرم دیرتر آغاز شد، به گونه‌ای که سال گذشته دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد برای شهر کرمانشاه کمی قبل‌تر رخ داده بود .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.