مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در روز عید سعید قربان نظارت بهداشتی بر روی بیش از ۱۷ هزار دام زنده و ۱۰ هزار لاشه ذبح شده در استان توسط کارشناسان بهداشت این اداره‌کل انجام شده است.

غلامرضا سرگزی   اظهارکرد: همه ساله سازمان دامپزشکی کشور به منظور حفظ سلامت عمومی، تامین دام زنده سالم و گوشت بهداشتی و شرعی، اقدام به اجرای طرح نظارت بهداشتی در عید سعید قربان در سطح کشور می‌کند چرا که عدم توجه به نکات بهداشتی دامپزشکی می‌تواند بهداشت جامعه را تهدید کند.

وی افزود: در این زمینه بیش از ۱۰۵ هزار رأس دام از استان‌های همجوار تحت نظارت و با مجوز بهداشتی دامپزشکی در این ایام وارد سیستان وبلوچستان شد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در عید سعید قربان امسال این اداره‌کل راه‌اندازی و ساماندهی ۶۲تیم ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی، بر شرایط بهداشتی و شرعی، تهیه و ذبح بیش از ۱۷ هزار راس دام زنده عرضه شده برای قربانی و ۱۰ هزار لاشه قربانی نظارت کردند.

وی افزود: در این ایام مساله‌ای که بیش از پیش اهمیت می‌یابد این بود که بدلیل حجم بالای کشتار در خارج از کشتارگاه‌ها در روز عید قربان و افزایش مخاطرات بهداشتی، نقش رسانه در تنویر افکار عمومی و افزایش ارتقاء آگاهی مردم بسیار مهم است که  امسال همکاری موثر با رسانه‌ها باعث افزایش سطح اطلاع‌رسانی دستگاه شد.

سرگزی بیان کرد: در بازدیدهای به عمل آمده توسط تیم‌هایی ویژه نظارت بهداشتی و شرعی بر روند خرید دام زنده سالم و ذبح دام قربانی در داخل کشتارگاه‌ها پیرو درخواست‌های مردم در اماکن خارج از کشتارگاهی به جهت حصول اطمینان مردم از سلامت دام زنده و لاشه قربانی ارائه خدمت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار