رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی مقطع ابتدایی در مدارس استان خبر داد.

علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی تا پنجم مرداد فرصت ثبت نام دارند، گفت : دانش آموزان باید تقاضای خود را برای انجام ارزیابی‌های لازم برای فرآیند جهش تحصیلی تحویل مدیران مدارس بدهند.

وی افزود: بعد از اینکه مدیر مدرسه مدارک دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی شامل کارنامه تحصیلی سنوات گذشته او را در سامانه ثبت کرد، دانش آموز برای ارزیابی جهش تحصیلی به پایگاه‌های اختصاصی سنجش ارجاع خواهد شد. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش آموزی که شرایط لازم برای جهش تحصیلی را احراز کرده باشد، برای شرکت در امتحانات پایه‌ای که قصد جهش تحصیلی در آن را دارد، به مدرسه ارجاع خواهد شد و در صورت کسب نمره قبولی در دروس پایه مورد نظر، جهش تحصیلی خواهد کرد.

محمدبیگی با بیان اینکه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی می‌توانند از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم جهش کنند، شرط لازم برای جهش تحصیلی دانش آموزان را کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس در سال‌های تحصیلی گذشته، به غیر از نمره انضباط و تربیت بدنی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از نظر قانونی تنها دو بار امکان جهش تحصیلی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی وجود دارد، گفت: متقاضیانی که برای بار دوم تقاضای جهش تحصیلی داشته باشند، باید صلاحیت آن‌ها در کمیسیون تخصصی به تایید برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۶۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در استان متقاضی جهش تحصیلی شدند، گفت: حدود نیمی از این افراد دانش آموز دختر و نیم دیگر پسر بودند.

 محمدبیگی ادامه داد: سال گذشته ۱۷۰ نفر از دانش‌آموزانی که متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، شرایط لازم برای جهش تحصیلی را احراز کرده و برای شرکت در امتحانات پایه‌ای که قصد جهش تحصیلی در آن را داشتند، به مدارس ارجاع شدند.

وی یادآور شد: امکان جهش تحصیلی در مقاطع متوسطه اول و دوم هم برای دانش آموزان وجود دارد که جهش تحصیلی در این مقاطع شرایط خاص خود را داشته و از طریق معاونت آموزش متوسطه استان قابل پیگیری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.