برگزیدگان اولین دوره مسابقات «کارسوق صدا، دوربین و سمپاد کشور (ویژه معلمان) طی مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی استعداد‌های درخشان در سرسرای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهر کرمانشاه تجلیل شدند.

الهام یاوری معاون وزیر و رئیس سازمان ملی استعداد‌های درخشان کشور در حاشیه برگزاری مراسم در جمع خبرنگاران؛ "کارسوق" را مجموع برنامه‌هایی آموزشی؛ پرورشی و عملیاتی دانست که برگزاری آن ۴۰ سال در سطح دانش آموزان مدارس سمپاد یا استعداد‌های درخشان سابقه دارد.

الهام یاوری توضیح داد: در این نوع رویداد محتوا که موضوع مساله محوری از مسائل پژوهشی، فناوری و حتی کارآفرینی است به دانش آموزان و امسال برای اولین بار به معلمان آموزش داده می‌شود تا براساس آموزش‌هایی که در قالب وبینار و فیلم دیده اند آن را به صورت طرح درسی طراحی کنند.

وی هدف از برگزاری این نوع مسابقه را افزایش دانش تخصصی دانش آموزان و معلمان دانست و ابراز خرسندی کرد تا حالا این نوع رویداد‌های نتیجه خوبی داشته است.

یاوری ارتقاء کیفی و توانمندی مدارس سمپاد را فرایندی دائمی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: برای داشتن مدارس دولتی قوی که دانش آموزان در آن به بالاترین درجه رشد برسند باید یک الگو‌های موفق از برنامه‌های تربیتی نسل آینده داشته باشیم که در مدارس سمپاد به دنبال بدست آوردن این الگو‌ها هستیم.

رئیس سازمان ملی استعداد‌های درخشان کشور به تشریح یک الگوی تربیتی برای مدارس سمپاد پرداخت و افزود: الگوی تربیتی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و شعار ما در این الگو برای هر نیاز کشور یک سپمادی آماده اثرگذاری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.