رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، حداقل و حداکثر شهریه مدارس غیردولتی استان برای سال تحصیلی آینده را اعلام کرد.

مهریار حاتمی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اعلام کف و سقف شهریه مدارس غیردولتی استان کرمانشاه، گفت : میزان شهریه مصوب مدارس غیردولتی استان از پنج میلیون تومان آغاز و تا ۱۹ میلیون تومان خواهد بود، البته گا‌ها ممکن است در برخی مدارس هزینه سرویس و غذا هم به این مبلغ اضافه شود.

حاتمی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شاخص‌هایی مثل تعداد معلمین و نیروها، فضای کلاسی، کار‌های پرورشی و فعالیت‌های فوق برنامه و... تعیین می‌شود، تاکید کرد: همه موسسین مدارس غیردولتی موظف به نصب بنر شهریه در مدرسه هستند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: مدارسی که ظرف ۱۰ روز آتی بنر شهریه خود را در معرض دید قرار ندهند، به عنوان مدارس متخلف شناسایی و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

حاتمی سپس با اشاره به موفقیت استان در زمینه تعیین شهریه مدارس غیردولتی در سطح کشور، گفت: تاکنون شهریه حدود ۹۲ درصد مدارس غیردولتی استان کرمانشاه بر اساس شاخص‌های ۱۵۰ گانه مشخص شده و رتبه دوم کشور را زمینه تعیین شهریه مدارس غیردولتی کسب کرده ایم.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید شهریه مدارس غیردولتی استان در طول سال صحت سنجی خواهد شد، گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا با بازدید روزانه از مدارس غیردولتی آن‌ها را ملزم به اجرای تعهداتشان کرده و نگذاریم حق دانش آموزان تضییع شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۵۰ مدرسه غیردولتی دارد، گفت: امسال ۱۷ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان مشغول به تحصیل بودند که احتمالا در سال تحصیلی جدید هم تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی استان در همین حدود باشد.

حاتمی با اشاره به کم بودن آمار دانش آموزان مدارس غیردولتی استان کرمانشاه در مقایسه با کشور، گفت: بین ۴.۷ تا پنج درصد دانش آموزان استان کرمانشاه در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که این آمار در کشور ۱۲.۸ درصد است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ساماندهی معلم‌های مدارس غیردولتی استان، گفت: امسال همه معلم‌های مدارس غیردولتی استان به صورت حضوری و غیرحضوری آموزش می‌بینند.

حاتمی با بیان اینکه معلم‌های مدارس غیردولتی ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی می‌شوند، گفت: اگر معلمی گواهی صلاحیت حرفه‌ای نداشته باشد، نهایتا تا پایان امسال بتواند به تدریس در مدارس غیردولتی ادامه بدهد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه گواهی صلاحیت حرفه‌ای معلم‌ها از سوی دانشگاه فرهنگیان صادر خواهد شد، گفت: همه موسسین مدارس غیردولتی را برای ثبت نام نیروهایشان برای گذراندن دوره‌های آموزشی مجاب کرده ایم.

وی با بیان اینکه از این به بعد تنها افرادی که مدرک مرتبط داشته باشند می‌توانند به عنوان معلم در مدارس غیردولتی استان مشغول تدریس شوند، گفت: کسانی که از سال‌های گذشته تجریه تدریس داشته اند صرفا با گذراندن دوره ۳۶۰ ساعته و اخذ گواهی صلاحیت حرفه‌ای می‌توانند به تدریس خود در مدارس غیردولتی ادامه دهند.

حاتمی افزود: حدود ۲۵۰۰ معلم در مدارس غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.