نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز در بیمارستان در گوش ۳ قلو‌ها اذان و اقامه گفت.

در مراسمی به مناسبت تولد ۳ قلو‌های دشتی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه جمعی دیگر از مسئولان، در بیمارستان بنت الهدی بجنورد حضور یافتند و به ملاقات مادر نوزادان رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از حمایت‌های سرپرست دانشگاه از این مادر و نوزدان تازه متولد شده، گفت: به همه جوان‌ها ازدواج و فرزندآوری را توصیه می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت : امروز نیازمند افزایش جمعیت هستیم،  در برهه‌ای از زمان، افت جمعیتی داشتیم و اکنون نیاز است به فرزند آوری و تامین نشاط زندگی توجه شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در گوش ۳ قلو‌ها اذان و اقامه گفت.

حمایت دانشگاه علوم پزشکی از مادران باردار

جواد شاهین‌فر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هم  گفت : دانشگاه علوم پزشکی، حمایت از کسانی را که جمعیت جوان را به کشور تقدیم می‌کنند، تکلیف دانسته و مناسب با آن قوانین جمعیتی را اجرایی می‌کند،  علاوه بر آن در راستای اهداف حمایتی دانشگاه از جوانی جمعیت، بسته‌های خدمتی برای مادران چند قلو زا و مادران نیازمند مراقبت ویژه تعریف شده است که طبق آن تمام مادران مذکور از زمان ۶ ماهگی بارداری، زیر پوشش دانشگاه قرار می‌گیرند تا ضمن جلب رضایتمندی، زمینه‌سازی افزایش تولد‌ها در استان فراهم شود.

او گفت : در همین راستا، مادران باردار، شیرده و اطفال زیر ۵ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرند،  اکنون حدود ۴ هزار نفر زیر پوشش دانشگاه هستند و از خدمات و بسته‌های خدمتی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : خدمات بهداشتی و درمانی به مادران نیازمند مراقبت ویژه تا زمان تولد نوزاد کاملا رایگان ارائه می‌شود و خدمات مورد نظر برای نوزاد در صورت نیاز نیز رایگان خواهد بود.

این۳ قلو‌ها تحت حمایت ستاد اجرایی فرمان امام هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان هم گفت: بنیاد ۱۵ خرداد به محض باخبر شدن از تولد این نوزدان در راستای اجرای برنامه حمایتی خود، در یک بخش ۳ بسته لبخند مادری شامل ۲۱ قلم کالای ضروری از محصولات تولید داخل، هر کدام به ارزش ۸۰ میلیون ریال، کارت هدیه ۳۰ میلیون ریالی و ۶ ماه پوشک رایگان برای ۳ قلو‌ها را تامین و اهداء کرده است.

شکیبا گفت : اشتغال زایی پدر نوزادان، با همکاری بنیاد برکت ستاد انجام می‌شود.

مادر ۳ قلو‌های دشتی، چندی پیش در سفر رئیس دانشگاه به روستای دشت توسط تیم همراه شناسایی و با دستور مستقیم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، مادرباردار با اسکان در هتلی در بجنورد تحت مراقبت‌های ویژه درمانی و بهداشتی قرار گرفت.

در این مراسم بسته‌های لبخند مادری به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف حمایت از سیاست‌های افزایش جمعیتی به خانواده سه قلو‌ها اهدا شد.

این نوزادان محمد، زهرا و زینب نام گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.