مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت:وضعیت مصرف برق در شهرستان بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و بهمئی با عبور از حد مجاز، قرمز است.

محمد مرادی افزود: وضعیت مجاز بار در گچساران ۱۵۵ مگاوات است در حالی که مقدار بار در ساعت‌های پیک بار در این شهرستان به ۱۷۱.۸ مگاوات نیز رسیده است.
 
وی بیان کرد: همچنین میزان مجاز بار در بویراحمد ۷۳ مگاوات است، اما میزان مصرف در زمان پیک بار در این شهرستان به ۸۷ مگاوات نیز می‌رسد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: میزان مجاز مصرف برق در کهگیلویه نیز ۷۳ مگاوات است و میزان مصرف بار همزمان با ساعت‌های پیک بار در این شهرستان ۷۸ مگاوات است.
 
وی عنوان کرد: در شهرستان بهمئی نیز مصرف مجاز ۴۱ مگاوات است در حالی که میزان مصرف تا ۴۵ مگاوات نیز می‌رسد.
 
مرادی تاکید کرد: وضعیت مصرف برق در شهرستان‌های دنا و لنده نارنجی و در شهرستان‌های باشت و چرام نیز سبز است.
 
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مصرف برق استان خانگی است تاکید کرد: همراهی شهروندان می‌تواند زمینه عبور بدونی خاموشی از تابستان گرم را فراهم کند.
 
مرادی افزود: صرفه جویی در ساعات اوج مصرف برق با اقدام‌هایی مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، لباسشویی، اتو و موکول کردن برنامه‌ها به ساعات دیگر، کمک شایانی به کاهش مصرف برق می‌کند.
 
وی با اشاره به مشوق‌های اعمال شده برای مشترکان برق در استان، گفت: در قالب این مشوق‌ها مشترکان خانگی با کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته از کیلو واتی ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان پاداش دریافت کنند.
 
مرادی زمان پیک مصرف برق در استان را از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ شب دانست و افزود: مشترکان برق در زمان پیک به خاموش کردن وسایل برقی پُرمصرف خود اقدام کنند.
 
استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی کشورمان حدود ۳۰۰ هزار مشترک برق دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.